Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 22:27:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: spionage door de overheid  (gelezen 12825 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Gepost op: Mei 10, 2008, 15:08:24 »

We hebben allemaal wel eens onze vermoedens dat de overheid meeleest op forums met een hele andere bedoeling.

Op een scooterforum was een oproep gedaan voor een treffen van scooters op een parkeerplaats bij het Gelredome te Arnhem, gevolg er kwamen ca. 200 jongeren op hun scooters naar Arnhem.
De politie stond ze op te wachten en iedereen verplicht tot mee te werken aan een keuring, 3 scooters zijn in beslag genomen. police

Ik heb niets tegen de politie en op zich ook niets tegen de overheid we hebben elkaar nodig, maar wat blijkt is dat men forums(zoals de onze) gebruikt als informatiebron over wangedrag of poging tot wangedrag.

Wat we hiermee willen aangeven is dat melding van meetings over wheelie cursussen, topsnelheden of ander gedrag dus gewoon wordt meegelezen.

Het is iedereen vrij om iets te melden maar het is een eenvoudige manier van informatie verzameling. Undecided

rolf
Gelogd
rs125 power
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 10, 2008, 15:16:15 »

op een scooterforum waar ik vroeger zat. hadde we wel een evenementen afdeling maar alleen voor legale meetings.
 de illegale meetings met sprinters enzo ging dat meestal via msn en zo. totdat die gasten van scooterpower het op hun voorpagina ginge zette de sukkels toen was de pret gauw over. mzzls leon
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 10, 2008, 15:18:43 »

Ook belangengroepen lezen mee en soms zetten die zelfs een 'agent provocateur' in. Reacties over met open pijpen over het ruiterpad voorbij de boswachter spuiten of prive-racebaantjes op stukken dijk komen bij het eerstvolgende overleg in de gemeenteraad over stiltegebied of dijkafsluiting op tafel. Als schriftelijk bewijs en door de terechtheid als een heel krachtig.
De ZAC schrijft het niet voor niets: de echte vijand van de motorsport is de motorrijder zelf.

peter
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 12, 2008, 21:14:26 »

Ook belangengroepen lezen mee en soms zetten die zelfs een 'agent provocateur' in. Reacties over met open pijpen over het ruiterpad voorbij de boswachter spuiten of prive-racebaantjes op stukken dijk komen bij het eerstvolgende overleg in de gemeenteraad over stiltegebied of dijkafsluiting op tafel. Als schriftelijk bewijs en door de terechtheid als een heel krachtig.
De ZAC schrijft het niet voor niets: de echte vijand van de motorsport is de motorrijder zelf.

peter
With stupid
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 12, 2008, 21:34:46 »

Mijn insteek is dat wij (zeker ik) niet meer gaan "posen" met onze (mijn) illegale snelheden op de openbare weg, en eventuele andere "artikel 5-jes" (zoals wheelies en stoppies).

Laat dit een teken zijn dat we alert moeten zijn (voor mij is dit zeker een 'eye-opener". Ik wil met de moderators van dit forum wel even een afspraak hierover maken. Ik hoop dat niemand daar problemen mee heeft.

Dank je Rolf voor het attenderen 

erik

Gelogd
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 12, 2008, 21:59:54 »

Nou dan mogen we 8 juni wel gaan oppassen en alle leden attenderen op het plaatsen van db-killertjes.......

Ik kan me de zorg best voorstellen. De politie weet echter dondersgoed dat slechts 1 % van het motorrijdende volk zich regelmatig schuldig maakt aan (overmatig) schenden van wetten en regels. Vanuit de FIM zijn hierover wereldwijd en zeker binnen Europa meerdere attentie-acties geweest, ik heb zelf ook nog ergens zo'n 99% sticker liggen.


w.
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 12, 2008, 22:20:54 »

@ rolf: bedankt voor de eye opener !

@ peter: moeten we in iedere post dezelfde discussie aangaan ?
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 22:53:14 door Miccie » Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 12, 2008, 22:40:16 »

De politie weet echter dondersgoed dat slechts 1 % van het motorrijdende volk zich regelmatig schuldig maakt aan (overmatig) schenden van wetten en regels.

Zonder erop in te willen gaan of dit klopt, dat kan je zelf wel beantwoorden, zijn dat hoeveel duizenden motorrijders? die ene procent?
De politie is het probleem helemaal niet; die handhaaft alleen wat de politiek bedenkt. Die politiek is alleen gemotiveerd door politieke haalbaarheid = maatschappelijk draagvlak en gebruikt graag die paar duizend argumenten.

@Miccie: zo lang de motorrijder niet begrijpt dat het al 1 seconde OVER twaalven is wel ja: dat maatschappelijke draagvlak IS er al! of denk jij dat de modale burger elke mooi dag een toertocht door de straat wil?
'Politieke correctheid' dus tot het je neus en oren uitkomt ja.
Verder, 'ping', GAAT dit topic hier over....

peter
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 12, 2008, 22:51:10 »

Peter, je gebruikt werkelijk prachtige superlatieven.......!

Maar idd dus.....in ieder topic dezelfde discussie !
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 22:53:41 door Miccie » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 13, 2008, 06:22:07 »

@ rolf: bedankt voor de eye opener !

Het was niet ik die ons erop wees, maar dan twijfel je nog. Dan lees je de kicxstart en een krantenbericht en wordt het onderstreept. Undecided

@ peter: moeten we in iedere post dezelfde discussie aangaan ?

Peter probeert hier duidelijk te maken dat we ons meer op de politiek moeten richten dan op de mensen die het moeten uitvoeren.
En wat hij duidelijk probeert te maken is dat politiek alles vastpakt om ermee te zwaaien ook al is het slechts 1%, dus een voorbeeld van 1 persoon die te hard rijd komt beter aan dan 99 die het prima doen.

Eigenlijk doen we er zelf ook aan mee want programma's blik op de weg e.d. scoren nog steeds hoge kijkcijfers en om hoeveel procent van de bevolking gaat dit.

Alleen politiek is niet iedereen zijn hobby, de mijne ook niet. Undecided

rolf
« Laatste verandering: Mei 13, 2008, 15:00:15 door rolf » Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 13, 2008, 07:29:36 »

Alleen politiek is niet iedereen zijn hobby, de mijne ook niet. Undecided

De mijne is rijden  Smiley
Twee dingen helpen daarbij: de ene hand schudt de andere en wie bij het vuur zit warmt zich het beste.
Door te helpen met van alles en nog wat hier in de gemeente is de route die voor een ATB-wedstrijd is uitgezet nu te gebruiken voor recreanten te paard, te ATB en noppenmotorfiets.
Een paar noppenrijders met teveel lawaai of ruig rijgedrag en de gemeente sluit haar grondgebied daarvoor af. Ik wijs daar zo snel mogelijk op. Als de prive-grondeigenaren het zat zijn nl. is de route voor IEDEREEN historie.
Het is in mijn belang als motorrijder dat mijn collegas zich gedragen.
Het is in mijn belang als ruiter dat als ze dat niet doen de openbare wegen voor hen asap worden afgesloten.
Het is in mijn belang als mens dat ik een vinger in die pap heb; een kleine investering in locale politiek heeft onevenredig groot effect op mijn kwaliteit van leven.

Moraal van dit verhaal is dat motorrijders vrijwel nooit interesse in politiek hebben en ze als groep daardoor traditioneel buiten elk beslissingsproces staan. Doorgaans niet eens weten wat er zich afspeelt.
Omdat het OVER twaalven is, kan de motorrijder in NL zich deze opstelling niet meer permitteren.
In Engeland is de maatschappelijke acceptatiegraad van motorfietsen veel hoger en toch is daar de Trail Riders Fellowship daar al >35 jaar gericht locaal actief omdat de overkoepelende motorbond een te grote bestuurlijke afstand heeft.
Als je in Baarle Nassau een locale weg open wil houden, moet je in de locale gemeente raad als buurtbewoner een positief gewicht op de schaal kunnen leggen, niet een buitenstaander van de KNMV van de toren laten blazen.

Zie het als onderhoud. Om te rijden moet je olie verversen, ketting spannen, tanken en met de wethouder praten.

It's elementary my dear Watson.

peter

p.s. Zondag heb ik de HELE dag staan verlummelen met het opzetten van een grote feesttent voor de broederschap van San Isidro. Ik doe daar nog meer voor. Dat is de broederschap van ons buurtschap en ik ga ook een borrel halen op het feest. Het resultaar is dat ik vorig jaar een hele hampoot kreeg voor mijn acte de precence te paard ipv dat er gezeurd werd over mijn onbeteugeld over het land van de 'broeders' rijden.....
« Laatste verandering: Mei 13, 2008, 07:34:02 door Huertecilla » Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 13, 2008, 10:13:07 »

Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?

Daarnaast hoop ik dat Aprilia ook meeleest en direct aan de slag gaat met verschillende problemen bij hun modellen, maar dat terzijde.
« Laatste verandering: Mei 13, 2008, 10:15:02 door Grandia » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 13, 2008, 10:34:00 »

Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?

Bij meetingen wordt door de ARA geadviseerd de verkeersregels niet te overtreden, ieder is zelf verantwoordelijk
dacht ik
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 13, 2008, 10:59:30 »

Dat ligt helaas voor organisatoren en forum-beheerders wat lastig.
In principe is een forum niets anders dan een krant, alleen electronisch. De uitgever is tot op zekere hoogte verantwoordelijk voor wat er op het medium gepubliceerd wordt. Hij/zij faciliteert het uiten van de mening, de publicatie.

Idem evenementen. Zo kan een gemeente zelfs besluiten een onschuldige ledenvergadering niet toe te staan wanneer er gegronde reden is om aan te nemen dat dit een verstoring van openbare orde en/of rust in zal houden.
Dit botst met het andere rechten dus het ligt complex maar het geeft wel aan dat ook al heeft een bestuur niet direct iets te maken met een aspect dit wel van direct belang kan zijn.
Juist voor dit soort aspecten is die ene procent bewijsmateriaal doorslaggevend voor maatschappelijk draagvlak: voor verbod op een bijeenkomst van hobbytuiniers in een buurthuis zal de modale burger aanmerkelijk minder snel warm lopen dan voor 'wheely-trekkers: zie forumuitspraken'.

peter
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 13, 2008, 15:24:07 »

Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?

Bij meetingen wordt door de ARA geadviseerd de verkeersregels niet te overtreden, ieder is zelf verantwoordelijk
dacht ik

Iets anders maar het komt bijna op hetzelfde neer, "deelnemen aan activiteiten georganiseerd door de Aprilia Riders Association geschied op eigen risico".
Daarnaast is mijn uitgangspunt ook, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Dat zegt nog niets over de mededelingen en oproepen van spontane activiteiten zoals meedoen met een 11-stedentocht rit of een gezamenlijk BBQ.
Dan zie ik het forum als een prikboord met een leuke oproep voor deelnemers.

Maar terug naar de inhoud van het startbericht, dit forum is openbaar daarom inderdaad reacties van mensen die in hun ogen iets leuks meegemaakt hebben en misschien oproep doen voor iets. Over deze oproepen kan toch geen aansprakelijk uitrollen Huh aan een bestuur. Huh

Ik kan me wel voorstellen dat er inhoud van teksten die eventueel discriminerend of persoonlijk aanvallend kunnen zijn en deze lang blijven staan men het bestuur of moderators tot verantwoording kan roepen waarom er niet ingegrepen is.

Los van alles proberen we hier duidelijk te maken en daar zijn we het allemaal wel over eens dat oproepen tot wangedrag Undecided tegen je gebruikt kunnen worden, in ieder geval als voorbeeld tegen de groep motorrijders. En dat moeten we denk ik proberen te voorkomen.

Zo wat een serieus gedoe met dit warme weer Wink straks weer snel naar buiten in de zon een koel b...rtje angel eh ik bedoel een koel glas water drinken Wink anders roep ik op tot  Evil. Geintje Grin

Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10035 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182260 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25433 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45104 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39566 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!