Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 01:44:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: spionage door de overheid  (gelezen 12747 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 13, 2008, 18:23:05 »

Op jouw advies ga ik gewoon bier drinken  Grin Grin












(ook geintje  )

Maar on topic: goed verwoord Rolf, we zijn allen zelf verantwoordelijk voor ons gedrag op de openbare weg en zullen en kunnen daar de club mijns inziens niet op aanspreken. Waar je volgens mij in clubverband wel op moet passen zijn vrijwiligers die activiteiten voor de club ontplooien. Ik weet eigenlijk niet wat dat bijvoorbeeld voor voorrijders en routeplanners betekent.  Huh Huh

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 13, 2008, 19:04:40 »

en zullen en kunnen daar de club mijns inziens niet op aanspreken.

Dat is zelden een punt Gert-Jan. Het probleem is dat 'jouw' verzekering altijd zal proberen hun probleem op een ander af te wentelen. ZIJ zullen heel snel proberen een organisator aansprakelijk te stellen. Tja, en dan sta je voor de rechter.
In het verleden heeft het ARA-bestuur daarom ooit eens een keuze gemaakt voor een rechtsbijstandsverzekering ipv een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering.

Ook is dat 'eigen verantwoordelijkheid' in combinatie met 'individuele vrijheid' blijkbaar een rekbaar begrip. Aan de ene kant roepen deelnemers op dit forum dat ze vrijheid willen maar ik zie diezelfde schrijvers roepen om verplichting van beschermende kleding en bekeuring daarvoor.
Ik zou er daarom niet vanuit durven gaan dat niemand hier de club aansprakelijk stelt voor bijvoorbleed een vergissing van een voorrijder of een niet allrisc verzekerde omgevallen motorfiets op een mottig uitgevallen parkeerterrein. Daar zijn (buiten de ARA) zeer sterke staaltjes van bekend.
Wat te denken van een rijder die op een bolletje-pijltje-rit onderuit schuift over een baggerspoor dat een landbouwer met zijn trekker over de weg gelegd heeft en de club aansprakelijk stelt? Die club heeft de verantwoordelijkheid bij de wegbeheerder kunnen neerleggen maar stond WEL voor de rechter.
 
Dit is echter het topic niet.
Het topic is dat alle forum deelnemers zich bij hun uitspraken bewust moeten zijn dat dit een wereldwijd openbaar medium is en je niet weet wie het leest noch soms wie de schrijver is.
Let gewoon een beetje op wat je aan de grote klok hangt.

peter
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 13, 2008, 19:27:04 »

Het topic is dat alle forum deelnemers zich bij hun uitspraken bewust moeten zijn dat dit een wereldwijd openbaar medium is en je niet weet wie het leest noch soms wie de schrijver is.
Let gewoon een beetje op wat je aan de grote klok hangt.

peter
Helemaal mee eens Peter, al heb ik wel moeite met de mogelijk uiterste consequenties. Ja zou dan er op uit kunnen komen om geen evementenagenda openlijk te communiceren en routes van ritten al helemaal niet. Dat geeft dan toxh wel een heel onvrij en bijna ondergronds gevoel.

Dat maakt het voor mij dan wel een stuk gemakkelijker om jouw besluit om buiten nederland, in een land met kennelijk minder controle gevoel, te verblijven te begrijpen. Ik persoonlijk ben nog niet zover maar overweeg wel de randstad achter me te laten om mezelf op dat gebied een beter gevoel te bezorgen. Of dat helpt ... de tijd zal het leren.

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
Gelogd

tmbmw
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:05:28 »

Dit is nou een intresante discussie, er zit in ieder geval zeker een kern van waarheid, + waarschuwing in van Peter.
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:42:16 »

Helemaal mee eens Peter, al heb ik wel moeite met de mogelijk uiterste consequenties.

Gert-Jan, het gaat te ver om daar in het openbaar over te schrijven doch ik kan je daar uit persoonlijke ervaring HEEL straffe dingen over vertellen uit de tijd dat pc's nog niet bestonden. Nu iedereen zowat alles electronisch doet is dat vertigvoudigd.

Er is een magistraal boek 'Ali en el Pais de las Maravillas' wat op een keiharde en hilarische manier de draak steekt met de spionoagetechnologie van de VS. Het gaat over een neef en look-a-like van BinLaden en de titel is een parodie op 'Alice in Wonderland'. Ge-wel-dig 

Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.

peter
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 14, 2008, 08:15:23 »

Wat een onzin allemaal!
Als je niets te verbergen heb hoef je nergens "bang" voor te zijn.
Big Brother is watching you  ,in mijn ogen geen probleem, ik heb dan ook niets te verbergen en lees ook geen boeken die me argwanend, achterdochtig of boos op de overheid maken.


Maar misschien de evenementen alleen in het ledendeel plaatsen?
« Laatste verandering: Mei 14, 2008, 08:19:39 door rsvfrank » Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 14, 2008, 08:33:12 »

Iets anders maar het komt bijna op hetzelfde neer, "deelnemen aan activiteiten georganiseerd door de Aprilia Riders Association geschied op eigen risico".
Daarnaast is mijn uitgangspunt ook, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Dat zegt nog niets over de mededelingen en oproepen van spontane activiteiten zoals meedoen met een 11-stedentocht rit of een gezamenlijk BBQ.
Dan zie ik het forum als een prikboord met een leuke oproep voor deelnemers.

Maar terug naar de inhoud van het startbericht, dit forum is openbaar daarom inderdaad reacties van mensen die in hun ogen iets leuks meegemaakt hebben en misschien oproep doen voor iets. Over deze oproepen kan toch geen aansprakelijk uitrollen Huh aan een bestuur. Huh

Ik kan me wel voorstellen dat er inhoud van teksten die eventueel discriminerend of persoonlijk aanvallend kunnen zijn en deze lang blijven staan men het bestuur of moderators tot verantwoording kan roepen waarom er niet ingegrepen is.
We zijn hier met MF ook druk mee. Welke rechten en plichten je als forum hebt en waarvoor je verantwoordelijk bent is nog een vrij nieuw rechtsgebied. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 14, 2008, 08:34:49 »

Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.
Ik dacht dat je ook de batterij er uit moest halen, anders verstuurt je telefoon nog steeds signalen. Maar ik kan het mis hebben.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 14, 2008, 08:59:31 »

Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.
Ik dacht dat je ook de batterij er uit moest halen, anders verstuurt je telefoon nog steeds signalen. Maar ik kan het mis hebben.

Klopt,noodfrequentie blijft het dan doen,dus ben je op te sporen Grin
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 14, 2008, 09:19:31 »

We zijn hier met MF ook druk mee. Welke rechten en plichten je als forum hebt en waarvoor je verantwoordelijk bent is nog een vrij nieuw rechtsgebied. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Ook de bescherming van de rechten is een nog wat vaag gebied en ondertussen blijft het een wereldwijd open prikbord.

@mobiel: zonder sim-kaart heeft het ding geen identiteit. Een sim-lock vrije kaart heeft geen aan een persoon gekoppelde identiteit. Alleen even opletten hoe je het ding evt. opwaardeert als je echt ontkoppeld wil blijven.

@BigBrother:  is voor wat wel grijs is geen probleem. Onwetendheid is heel rustgevend; wat niet weet, wat niet deert. Dat werkt twee kanten op  Grin

Hoewel het een ander topic is: er zijn vrij verkrijgbare programmas waarmee een derde kan zien waar een telefoon zich bevindt en wat te denken van hoge resolutie Google-Earth?
Vraag maar eens aan een prive-detective waar hij/zij allemaal electronisch achter kan komen.
Of je wat te verbergen hebt is irrelevant: jouw leven gaat derden niets aan. Dat is net zoiets als omgekeerde bewijslast. In mijn beleving is iemand onschuldig tenzij, heeft iemand recht op een prive-leven en het tenzij is een hellend vlak.

Moraal van dit verhaal is simpel en alleen dat als je wat schrijft het verstandig om je te realiseren dat het internet wereldwijd openbaar, transparant, is.

peter

p.s. de dochter van een vriend leeft in een vrachtwagen. Dat is haar thuis doch ze kan het kenteken niet op haar naam zetten met het kenteken als adres. Als ze legaal wil leven om bijvoorbeeld de wagen te kunnen verzekeren, dan kan ze dat alleen met 'creativiteit' oplossen. Denk daar even over na....
De reden is dat de overheden de burgers binnen het systeem willen kunnen controleren.
« Laatste verandering: Mei 14, 2008, 09:47:54 door Huertecilla » Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 14, 2008, 13:19:40 »

Controle = veiligheid ,denk daar ook maar eens over na.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 14, 2008, 14:49:59 »

ik ben niet bang Tongue ze mogen mij volgen en zien dat ik gewoon naast mijn eigen vrouw slaap Grin
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 14, 2008, 15:37:05 »

wat ben jij SAAAAAAAAAAAAAAi  Grin  Evil


Van mij mag het in nederland zo ver gaan dat we onderhuids gechiped worden. Ik heb net als Rolf niets te verbergen. Poortjes bij schiphol, poortjes bij het voetbal en poortjes bij de kroeg. Zo zie je snel en gemakkelijk wie (potentieel) ellende veroorzaken en kun je hen weigeren.
« Laatste verandering: Mei 14, 2008, 15:41:25 door Miccie » Gelogd
Bertus
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 14, 2008, 15:44:40 »

Gewoon spook artikelen int forum.
En dan iedereen mailen wanneer de echte datum is.
Kun je meteen iemand foto's van die rukkers laten maken die daar dan voor joker staan te wachten.
Staan ze mooi voor lul.
Nee ik heb een steeds mindere pet van die gasten op.
Snap best dat ze geen loon naar werk krijgen
Eerst maar eens draagkracht en respect kweken bij het gewone volk.
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Mei 14, 2008, 16:06:33 »

Van mij mag het in nederland zo ver gaan dat we onderhuids gechiped worden.
...en bij >5 km/u te hard een stroomstoot  Evil
Een paar van die correctie-registraties op jouw chip en bij de grens met Duitsland gaat het licht automatisch op rood opdat je met jouw snelheidsmanie niet op hun autobahn komt  Kiss

Erg grappig hoe jullie 'controle' invullen. Het betreft simpel de belasting. Geen adres = geen grip op welke heffing ook.

peter
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9961 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181680 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25374 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44839 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39331 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!