Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 04:30:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: PANIEK!!! Contactslot stuk!!! HELP HULP PEEEUUWW !!!  (gelezen 4016 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjefke!!!
Gast
« Gepost op: Mei 10, 2008, 22:39:25 »

Nou das lekker... Net een andere Aprilia gekocht... Nog in Bovag garantie.. Contactslot stuk... Niks geen garantie dus he

Kan iemand mij helpen. Ik heb mijn motortje hard nodig voor mijn werk, maar hij staat nu op stuurslot en ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid meer in??? Heeft iemand een idee hoe dit kan? Maar vooral,  hoe ik dit op kan lossen???

Ik zal waarschijnlijk het contactslot moeten vervangen, maar is er tot die tijd niet een manier om de motor tocht te gebruiken!!!?

 
Gelogd
teun
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 11, 2008, 11:47:43 »

wd40 in het contactslot spuiten en voorzichtig met de sleutel een aantal keer heen en weer hengelen om e.e.a. weer gangbaar te maken?
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 11, 2008, 12:11:28 »

Ik zal waarschijnlijk het contactslot moeten vervangen, maar is er tot die tijd niet een manier om de motor tocht te gebruiken!!!?

Schroevendraaier erin rammen en omdraaien............

 

Gelogd
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 11, 2008, 14:06:51 »

Nou das lekker... Net een andere Aprilia gekocht... Nog in Bovag garantie.. Contactslot stuk... Niks geen garantie dus he

Kan iemand mij helpen. Ik heb mijn motortje hard nodig voor mijn werk, maar hij staat nu op stuurslot en ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid meer in??? Heeft iemand een idee hoe dit kan? Maar vooral,  hoe ik dit op kan lossen???

Ik zal waarschijnlijk het contactslot moeten vervangen, maar is er tot die tijd niet een manier om de motor tocht te gebruiken!!!?

 
Ik heb het zelfde probleem,  het is wat werk maar je kan het bovenste deel er af halen en dan het onderste deel bedienen met een schroevendraaier oid.
Nou heeft één bout een ronde kop en die kan je slecht los krijgen. Het makkelijkste zal zijn de kroonplaat er even af en dan kan ja van de onderkant die ronde kop er af zagen en dan gaat de rest gemakkelijk los. Daarna spulletje weer in elkaar en het onderste deel met een tyrep ff vastzetten. Je kan dan in ieder geval weer rijden.
Alleen een los slot dus zonder de elktronica kost ongeveer €100,-
Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 11, 2008, 14:20:25 »

Ik zal waarschijnlijk het contactslot moeten vervangen, maar is er tot die tijd niet een manier om de motor tocht te gebruiken!!!?

Schroevendraaier erin rammen en omdraaien............

 



is dat jou manier van sleutelen Wink Vandaar dat de collega's steeds maar bij je terug komen
« Laatste verandering: Mei 11, 2008, 14:32:04 door Sjefke!!! » Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 11, 2008, 14:22:55 »

Nou das lekker... Net een andere Aprilia gekocht... Nog in Bovag garantie.. Contactslot stuk... Niks geen garantie dus he

Kan iemand mij helpen. Ik heb mijn motortje hard nodig voor mijn werk, maar hij staat nu op stuurslot en ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid meer in??? Heeft iemand een idee hoe dit kan? Maar vooral,  hoe ik dit op kan lossen???

Ik zal waarschijnlijk het contactslot moeten vervangen, maar is er tot die tijd niet een manier om de motor tocht te gebruiken!!!?

 
Ik heb het zelfde probleem,  het is wat werk maar je kan het bovenste deel er af halen en dan het onderste deel bedienen met een schroevendraaier oid.
Nou heeft één bout een ronde kop en die kan je slecht los krijgen. Het makkelijkste zal zijn de kroonplaat er even af en dan kan ja van de onderkant die ronde kop er af zagen en dan gaat de rest gemakkelijk los. Daarna spulletje weer in elkaar en het onderste deel met een tyrep ff vastzetten. Je kan dan in ieder geval weer rijden.
Alleen een los slot dus zonder de elktronica kost ongeveer €100,-

Dat ga ik dan toch maar eens proberen...Hopen dat het lukt want met dit weer die motor stil laten staan is gewoon mishandeling
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 09:46:17 door Sjefke!!! » Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 12, 2008, 09:46:37 »

Oke... Ik ben dus een heel eind!!!

Ik heb mijn stuurslot eraf en het contactslot zit los... Tenminste, de linker lange bout is eruit. Nu zit er aan de andere kant een soort borg???

Heeft iemand een idee??
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 10:39:32 door Sjefke!!! » Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 12, 2008, 12:01:21 »

Oke... Ik ben dus een heel eind!!!

Ik heb mijn stuurslot eraf en het contactslot zit los... Tenminste, de linker lange bout is eruit. Nu zit er aan de andere kant een soort borg???

Heeft iemand een idee??

Oke.. Dus niet goed gelezen... Inderdaad een ronde kop... Maar die kroonplaat heb je ook niet zomaar los!
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 12, 2008, 12:05:38 »

Hoezo?, moet er toch redelijk makkelijk af willen, bij mij zit er trouwens helemaal geen speciale bout op, kon bij het vervangen van m'n balhoofdlagers het spul zo los halen  , anders de kroonplaat voorzichtig iets verder open drukken met een brede schroevendraaier, succes 
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 12, 2008, 12:14:51 »

Je hebt een inbusbop 17 nodig voor de bout op je kroonplaat en die kun je alleen kopen bij speciaalzaken (min 15 euro voor goed merk). Ik heb er 1 thuis liggen. Je mag hem wel lenen, maar dan moet je hem ophalen.

De andere bout aan de onderzijde van de kroonplaat met een ronde kop is een breekbout. ik heb hem er alleen afgekregen door de kop eraf te boren met een kolomboor. Nu moet ik alleen een klein gaatje in derest van de bout boren en met linkse tap eruit draaien.
Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 12, 2008, 13:00:12 »

Je hebt een inbusbop 17 nodig voor de bout op je kroonplaat en die kun je alleen kopen bij speciaalzaken (min 15 euro voor goed merk). Ik heb er 1 thuis liggen. Je mag hem wel lenen, maar dan moet je hem ophalen.

De andere bout aan de onderzijde van de kroonplaat met een ronde kop is een breekbout. ik heb hem er alleen afgekregen door de kop eraf te boren met een kolomboor. Nu moet ik alleen een klein gaatje in derest van de bout boren en met linkse tap eruit draaien.

Top!! Hier gaat het mee lukken!!!. Ik kan in ieder geval al weer rijden!!!! Ik  hou nog effe een slag om de arm vwb die inbusdop (mijn buurman heeft er waarschijnlijk 1)

thnx Timmeeeeeee!
Gelogd
Sjefke!!!
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 17, 2008, 14:43:41 »

Je hebt een inbusbop 17 nodig voor de bout op je kroonplaat en die kun je alleen kopen bij speciaalzaken (min 15 euro voor goed merk). Ik heb er 1 thuis liggen. Je mag hem wel lenen, maar dan moet je hem ophalen.

De andere bout aan de onderzijde van de kroonplaat met een ronde kop is een breekbout. ik heb hem er alleen afgekregen door de kop eraf te boren met een kolomboor. Nu moet ik alleen een klein gaatje in derest van de bout boren en met linkse tap eruit draaien.


EUREKA!!!! Hij is eruit!! Bleek inbusdop 14 te zijn??? Maar oke hij is eruit. Nu maar wachten tot er ergens een ieuw slot aangeboden wordt!
Allen bedankt voor jullie hulp!
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 29, 2008, 18:45:30 »

http://link.marktplaats.nl/171501753 NIEUW SLOTTTTT Inlc. tankdop 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31346 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50189 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Veerafstelling? « 1 2 » Tuonofreak 17 11112 Laatste bericht Augustus 24, 2008, 15:19:14
door Shrek!
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10016 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!