Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 03:07:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorrijder zonder rijbewijs verongelukt  (gelezen 10721 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vincent
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 13, 2008, 20:58:04 »

vandaag gehoord van iemand die,die persoon kent dat het om een wanhoopsdaad gaat
Wanhoopsdaad ?
Gelogd
fhilty
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 13, 2008, 20:59:28 »

vandaag gehoord van iemand die,die persoon kent dat het om een wanhoopsdaad gaat
Wanhoopsdaad ?
zelfmoord
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:00:05 »

zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht,

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter


Peter, ik vindt toch dat jij een aparte manier van redeneren hebt, ik wil inderdaad lekker knallen op de motor op plaatsen die voor anderen niet te veel risico opleveren en beschermende kleding is ook zeer gewenst om je te beschermen tegen de onoplettendheid van een groot deel van de automobilisten , uit een groot deel van de dingen die jij hier post lees ik een soort "jalousie" : er zijn inderdaad in Nederland nog mensen die plezier beleven aan het motorrijden op de openbare weg, dat jij om de regelgeving naar het buitenland bent verhuisd kunnen wij niets aan doen 
Helemaal mee eens


Ben het er ook helemaal mee eens....
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:00:33 »

 
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huertecilla
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:16:01 »

Ja ik ben het met je eens peter. Anders verbieden ze straks ook nog de skie vakantie en andere dingen waar bij je meer kans hebt letsel op te lopen. Ik ken zelfs werkgevers die het min of meer verbieden dat werknemers voetballen i.v.m de regelmatige blessures. Tsja hoe ver moet je gaan......Eigen verantwoordelijkheid nemen is inderdaad het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook stevig aan het gas hang en dat is mijn verantwoordelijkheid.

..en als je dan een stevige schuiver maakt met of zonder rugbeschermer ga je ook niet lopen miezemauzen over weetikveelwat. Je kiest zelf voor dat risico. Je bepaalt zelf hoe dat zich verhoudt tot jouw verantwoordelijkheden. Moet alles wat enigzins naar avontuurlijk (=onvoorzien) riekt maar verboden worden opdat de samenleving niet voor de eventuele nazorg opdraait?
Carpe diem!

Soms is het lekker weer en keutel je rustig in je korte broek rond. Tja en als je met korte broek wat stoms doet heb je zelf asfaltuitslag. Jammer dan  Grin
Soms maak je een ruigrit en trek je een stevig pak aan: situationeel afhankelijk en daarbij is de bescherming van 'beschermende' kleding ZEER betrekkelijk.
Het enige wat echt zin heeft is vaardigheid verwerven en gezond verstand gebruiken.
Verder: poep gebeurt; memento mori  Cool

Mbt het ts is wat voor bestuurlijke maatregel zinloos. Als de man zonder rijbewijs en zonder helm gaat rijden zou hij dan door een verplichting voor een rugbeschermer of halsband ineens wel zijn verstand gebruikt hebben?
Dit is een incident zonder verder enige waarde anders dan het aantonen van de zin van gezond verstand.

Regelgeving heeft een ontmoedigend effect op gezond verstand. Je krijgt nl. wat je beloont. Regelgeving en betutteling beloont hersenloosheid. Een andere vorm van de dictatuur van grijs.
Staat een leuk voorbeeld van in een oud Aprilia eigenaarshandboekje: 'Deze motorfiets is geheel vervaardigd uit niet eetbare materialen.'
Wat betekent 'Homo sapiens' Huh Zoals boven de oude hoofdingang van de RUL staat: 'Homo sapiens non urinate en vento'.
 
Het spel tussen carpe diem en memento mori is levenskunst.

peter
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:19:13 »




Met jou...een keer...
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:33:47 »

Ja ik ben het met je eens peter. Anders verbieden ze straks ook nog de skie vakantie en andere dingen waar bij je meer kans hebt letsel op te lopen. Ik ken zelfs werkgevers die het min of meer verbieden dat werknemers voetballen i.v.m de regelmatige blessures. Tsja hoe ver moet je gaan......Eigen verantwoordelijkheid nemen is inderdaad het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook stevig aan het gas hang en dat is mijn verantwoordelijkheid.

..en als je dan een stevige schuiver maakt met of zonder rugbeschermer ga je ook niet lopen miezemauzen over weetikveelwat. Je kiest zelf voor dat risico. Je bepaalt zelf hoe dat zich verhoudt tot jouw verantwoordelijkheden. Moet alles wat enigzins naar avontuurlijk (=onvoorzien) riekt maar verboden worden opdat de samenleving niet voor de eventuele nazorg opdraait?
Carpe diem!

Soms is het lekker weer en keutel je rustig in je korte broek rond. Tja en als je met korte broek wat stoms doet heb je zelf asfaltuitslag. Jammer dan  Grin
Soms maak je een ruigrit en trek je een stevig pak aan: situationeel afhankelijk en daarbij is de bescherming van 'beschermende' kleding ZEER betrekkelijk.
Het enige wat echt zin heeft is vaardigheid verwerven en gezond verstand gebruiken.
Verder: poep gebeurt; memento mori  Cool

Mbt het ts is wat voor bestuurlijke maatregel zinloos. Als de man zonder rijbewijs en zonder helm gaat rijden zou hij dan door een verplichting voor een rugbeschermer of halsband ineens wel zijn verstand gebruikt hebben?
Dit is een incident zonder verder enige waarde anders dan het aantonen van de zin van gezond verstand.

Regelgeving heeft een ontmoedigend effect op gezond verstand. Je krijgt nl. wat je beloont. Regelgeving en betutteling beloont hersenloosheid. Een andere vorm van de dictatuur van grijs.
Staat een leuk voorbeeld van in een oud Aprilia eigenaarshandboekje: 'Deze motorfiets is geheel vervaardigd uit niet eetbare materialen.'
Wat betekent 'Homo sapiens' Huh Zoals boven de oude hoofdingang van de RUL staat: 'Homo sapiens non urinate en vento'.
 
Het spel tussen carpe diem en memento mori is levenskunst.

peter


Peter

Op sommige vlakken ben ik het absoluut met je eens maar heb jij nog wel plezier in het rijden ?...en dan bedoel ik niet op een 125 in een kort broek...nee het echte werk en dan zonder om over politiek e.d. na te denken...gewoon fun hebben, grenzen verleggen, banden controle om zo maar te zeggen, ouwehoeren met anderen over het motorrijden kletsen. Fun hebben zoals het hoort ondanks alle regeltjes...ik leef niet voor de politiek maar voor mijzelf, leef voor de lol en dat op 2 wielen maar ken ook mijn verantwoordelijkheid en ik denk dat dit iedereen heeft op dit forum. it's just for fun  and enjoy it...het leven kan al hard genoeg zijn geniet ervan...ook van dit forum

Groetjes
Silke
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:47:19 »

Hallo allemaal,


een ongeluk hoeft dus niet jou fout te zijn  , veilige kleding begint bij mij bij de rijschool, ik zie ze nu te vaak alleen in een spijker broekje lessen, een ieder moet het lekker voor zich zelf weten, maar ik zeg lekker verplichten  , en peter ik denk dat het verkeer daar wel iets anders is als hier,

grtjes arius
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
Huertecilla
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:55:05 »

...het leven kan al hard genoeg zijn geniet ervan...ook van dit forum

Vraag maar eens rond wat ik daar zelf van meegemaakt heb  Wink

Ik verleg dagelijks mijn grenzen doch nooit zomaar. Voor mij is kwaliteit cruciaal en daarvoor eis ik van mezelf kennis, vaardigheid, begrip. Dat is het memento mori.

Vandaag van 13.00 tot 16.00 in het dorp gelunched met familie. Dat is het carpe diem.

Ik ga straks wat nazoeken in een paar studieboeken over de biomechanica van het rijden en morgenochtend na taichi-les die twee te paard op een specifiek punt combineren (memento mori) zonder optoming in de campo (carpe diem).

Ja, het leven is heel kort en broos, dus ik wil eruit halen wat er in zit en dat doe ik wel zorgenloos maar niet bewustenloos  Wink
Lees mijn site anders eens www.huertecilla.net

peter
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 13, 2008, 21:59:50 »

Hallo allemaal,


een ongeluk hoeft dus niet jou fout te zijn  , veilige kleding begint bij mij bij de rijschool, ik zie ze nu te vaak alleen in een spijker broekje lessen, een ieder moet het lekker voor zich zelf weten, maar ik zeg lekker verplichten  , en peter ik denk dat het verkeer daar wel iets anders is als hier,

grtjes arius

In spanje is het volgens mij niet verplicht om een helm te dragen vandaar het hoge aantal doden binnen 4-5 maanden, honderden toch ? Doe mij maar de helm en kleding plicht ook al is het weer een wet...ik rij veilig of ik rij niet...klaar...heb geen karosserie om mee heen, geen airbag...maar met een leren pak wel een paar laagjes huid die niet verbranden over het asfalt. Ben ze tegen gekomen..te warm geen handschoenen, onderuit, 3de graads verbrandingen aan hun handen, nee kan niet meer gas geven of schakelen.  Zo denk ik erover en ja ze moeten er in de rijscholen mee beginnen, hoort bij de opleiding. zo dat was ff een serieuze sil die nu gaat slapen...ben nog steeds bekaf van de 11 steden   niets gewend  
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 13, 2008, 22:04:09 »

...het leven kan al hard genoeg zijn geniet ervan...ook van dit forum

Vraag maar eens rond wat ik daar zelf van meegemaakt heb  Wink

Ik verleg dagelijks mijn grenzen doch nooit zomaar. Voor mij is kwaliteit cruciaal en daarvoor eis ik van mezelf kennis, vaardigheid, begrip. Dat is het memento mori.

Vandaag van 13.00 tot 16.00 in het dorp gelunched met familie. Dat is het carpe diem.

Ik ga straks wat nazoeken in een paar studieboeken over de biomechanica van het rijden en morgenochtend na taichi-les die twee te paard op een specifiek punt combineren (memento mori) zonder optoming in de campo (carpe diem).

Ja, het leven is heel kort en broos, dus ik wil eruit halen wat er in zit en dat doe ik wel zorgenloos maar niet bewustenloos  Wink
Lees mijn site anders eens www.huertecilla.net

peter

Ga zeker even je website bekijken aangezien jij een hele "aparte" manier hebt om naar het leven te kijken en omdat wij zelf Frieze paarden hebben gefokt...
Gelogd
5h1v3r
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 14, 2008, 09:02:20 »

het is inderdaad wel triest hoeveel men betutteld moet worden zeg. gordels verplichten (zinvol boven de 100?) maar je mag wel roken... hoezo helmplicht? het is mijn hoofd.

gaan we straks nog meer blauwe mannen in rechtmatige uitvoering hunner bediening de EC-labels in je verplichte motorpak controleren? denk aan al die ambtenaren, regelgeving, rapporten? meteen even meten of je te schuin door de bocht ging?

in- en intriest, nog nooit zoveel mogelijkheden tot vrijheid gehad en we zijn ge-eindigd in een akelig, angstig in zichzelf gekeerde heilstaat waar ieder risico in tonnen papieren regels weggepoetst moet worden. nederlanders zijn dol op regels en nog doller op anderen wijzen op wat ze verkeerd doen lijkt het wel.

gordels, helm, pak, wel of niet roken, frikadellen etc. is een kwestie van gezond verstand en eigen keuzes. respecteer anderen en jezelf, zo moeilijk is het allemaal niet lijkt me 
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 14, 2008, 11:17:27 »

humz las net dit stukje :

http://www.nufoto.nl/2008/05/14/bromfietser-ernstig-gewond-na-aanrijding/

die auto ziet er echt uit zeg..........hopen dat de jongen het haald. is het een appie trouwens ?
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 14, 2008, 12:29:36 »

Wanneer 'is'  iemand eigenlijk 'motorrijder'?
Als mijn zoontje op mijn brommer stapt en ermee tegen een boom rijdt is hij geen bromfietser maar een kwajongen.

peter
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Mei 14, 2008, 13:18:23 »

Vreemd verhaal, als je er een eind aan wilt maken zijn er wel betere manieren .
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10924 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10076 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182323 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103785 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Olie specificatie Bikeman 1 5705 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!