Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 15:30:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geluidsregels Assen bij circuittraining voor amateurs  (gelezen 9938 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Gepost op: Mei 17, 2008, 20:17:19 »

Zojuist de mail gekregen van Road Race voor mijn komende circuittraining, wat een bult regels . Het is toch van de gekke. Ben benieuwd wanneer het racen op Assen niet meer kan. Als je onderstaande leest, heb ik het gevoel dat het met een paar jaar wel eens helemaal gebeurd kan zijn. OK dat het geluid niet aso hard moet zijn, maar zo met al deze regels gaan we een beetje de Amerikaanse kant op. Als alles maar afgedekt is...


Beste Racer,
 
Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen ! Lees onderstaande informatie goed door ! Dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.
 
Graag even je aandacht voor de volgende zaken:
 
Belangrijk
 
Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!!
 
Hierdoor zijn wij genoodzaakt tot het nemen van een aantal geluidsbeperkende maatregelen:
 
1. Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat te rijden !
Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren).
Een aantal tips: zorg ervoor dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn, als je een racekuip hebt plak dan geluidsisolatie aan de binnenkant (dit scheelt al gauw 1-2 DB), zorg dat er niet al te veel speling op je rem-en koppelingshendel zit (rammelen) en monteer het originele luchtfilter.
Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen Ă©Ă©n waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.

2. Nieuwe procedure op- en afrijden circuit !
Je dient 10 minuten voor aanvang de sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Het Parc-fermé ligt tussen het restaurant en de toren. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder op de motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!! Iedereen wordt dan gedoseerd het circuit op gelaten zodat je niet allemaal tegelijkertijd langs de geluidspaal op de veenslang rijdt.
De sessie is ten einde als met een zwart-wit geblokte vlag wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij en je wordt dan meteen bij de eerste bocht (einde pitsstraat) van de baan gehaald. Als je afgevlagd wordt minder dan gelijkmatig je snelheid !!! Blijf dus niet volgas doorrijden of knijp niet vol in je rem. Deze methode is getest bij de voorgaande circuittrainingen en KNMV-cup races en hierdoor kunnen we het daggemiddelde van het geluid weer een stuk omlaag brengen omdat dit op één dag honderden passages langs de geluidspaal scheelt.
3. Probeer niet constant in een groepje te rijden !
Het kan goed mogelijk zijn dat als je alleen langs de geluidspaal rijdt, je binnen de geluidsnorm valt maar dat als je in een groep langskomt je er toch uitgehaald wordt ! Dit komt omdat dan het geluid zogenaamd wordt vermenigvuldigt ! We weten dat dit niet altijd mogelijk is maar hou er wel rekening mee.

Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:20:28 »

 
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:26:11 »

BIJ DEN MEETPAAL MOET MEN VAN HET GAS AF

Gelogd
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:33:28 »

De baan zal er niet mooier op worden maar als men bij de meet paal een mobile chicane aanlegt moet het probleem toch ook voor een groot deel opgelost zijn volgens mij. Dan moet iedereen op die plek van zijn gas af en zal het geluid daar beduidend minder zijn. En hebben we geen gezeik meer de provincie
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:38:58 »

Ja, deze regeltjes komen zeer amateurisch over ..... zo kan men niet meer echt racen vindt ik persoonlijk.
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:46:54 »

2 mei ook gereden met Jeroens RRP: Hij reed een paar sessies mee met zijn blauwe Rizla Suzuki 1000  en............................................................................................... werd er af gehaald wegens te veel geluid  Roll Eyes


Wat helpt is ruim voor de meetpaal opschakelen. Ik zat met mille 01 standaard kacelpijp dan op 92 - 94 dba

veel plezier!
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Huertecilla
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 17, 2008, 21:15:44 »

Wat voor geen mens te begrijpen is dat je met een standaard, voor de weg goedgekeurde, motorfiets niet op het circuit mag.

Het is terecht dat de overheid de regels in het verkeer handhaaft doch het argument: ga maar het circuit op´ is nu gecastreerd: dat mag nog MINDER!
Daar kan het circuit, de motorbond of wie ook niets aan doen. Alleen de politici, doch die zal het een worst zijn want voor hen telt alleen maatschappelijk draagvlak en dat is de dictatuur van grijs.

peter
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 17, 2008, 22:19:25 »

De baan zal er niet mooier op worden maar als men bij de meet paal een mobile chicane aanlegt moet het probleem toch ook voor een groot deel opgelost zijn volgens mij. Dan moet iedereen op die plek van zijn gas af en zal het geluid daar beduidend minder zijn. En hebben we geen gezeik meer de provincie

Werkt niet, want bij terugschakelen willen uitlaten nog wel eens knallen en metaan na de chicane gaat iedereen vol accelereren wat ook weer extra geluid oplevert.
Gewoon wat Breed zegt op tijd opschakelen en met constante snelheid onder de meetpaal door. Bij mij werkte het afgelopen donderdag ook: max. 94,8 dB. Triest dat het zo moet, maar het is nu niet anders  Undecided
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 18, 2008, 10:28:06 »

De baan zal er niet mooier op worden maar als men bij de meet paal een mobile chicane aanlegt moet het probleem toch ook voor een groot deel opgelost zijn volgens mij. Dan moet iedereen op die plek van zijn gas af en zal het geluid daar beduidend minder zijn. En hebben we geen gezeik meer de provincie

Werkt niet, want bij terugschakelen willen uitlaten nog wel eens knallen en metaan na de chicane gaat iedereen vol accelereren wat ook weer extra geluid oplevert.
Gewoon wat Breed zegt op tijd opschakelen en met constante snelheid onder de meetpaal door. Bij mij werkte het afgelopen donderdag ook: max. 94,8 dB. Triest dat het zo moet, maar het is nu niet anders  Undecided
Ja daar heb je gelijk in dus moet je de chicane net na de meet paal aanleggen, dan gaat men er voor van het gas af en wanneer men er ruim voorbij is pas weer op het gas
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 18, 2008, 18:45:07 »

Bovendien net mijn rondetijd weer met anderhalve seconde verbeterd, maar aangezien er nog meer in zit liever geen extra chicane  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 18, 2008, 18:58:56 »

Ja dat snap ik, maar als het kiezen is tussen een extra chicane of niet rijden is voor mij de keuze niet zo moeilijk meer.
En als het een mobile chicane is dan kan je hem afhankelijk van de windrichting op de voor de hoeveelheid geluid zo gunstig mogelijke plaats bij de meet paal plaatsen.
Wat is je tijd trouwens als ik vragen mag?Huh
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 18, 2008, 19:00:45 »

Ach met te vroeg opschakelen lukte het ook om een 1:58,4 min. te rijden  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
v-TWim
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 18, 2008, 19:22:52 »

Da's flink veel sneller dan jou broer.... Cheesy Ook flink veel sneller dan mij trouwens...
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 18, 2008, 19:32:14 »

Da's flink veel sneller dan jou broer....

Zeker, want mijn broer racet niet 
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 18, 2008, 19:42:38 »

Ach met te vroeg opschakelen lukte het ook om een 1:58,4 min. te rijden  Wink
Hmmm moet ik nog ergens ± 6 seconden zien te vinden
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15289 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18227 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Even voorstellen driverx111 4 2425 Laatste bericht Februari 23, 2014, 18:21:52
door tripakis
Ook even voorstellen Tonino 11 4458 Laatste bericht Maart 10, 2011, 20:14:25
door MatthijsA

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!