Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 12:40:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nordschleife  (gelezen 8753 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
P968
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 55

2003 TUONO

Netherlands
« Gepost op: Mei 19, 2008, 20:19:16 »

Wie rijd er wel eens ?
Nu de vakantie periode weer nadert wil ik jullie het volgende niet onthouden: dus weest gewaarschuwd !
In 2006 iets meegemaakt, waardoor er bij mij flink de rem op gegaan is :
Essbach richting BrĂĽnchen gaat er aan BMW(auto) links de vangrail in na de bocht. Stuitert terug de baan op en tolt aan de andere kant nog een keer rond tegen de vangrail en komt tot stilstand. Total loss dus. Baan onder het zand, -olie en andere vuiligheid. De eerste drie motorrijders die volgen gaan de een na de ander onderuit en de vangrail in.
Ik de vangrail over om de aanstormende auto's en motoren te manen dat ze de gang er uit halen.
Ophaal dienst komt.
Plaatsen een mini piepklein bordje rechts langs de baan dat er olie ligt tijdens het opruimen.
Baan wordt stopgelegd na een tijdje.
Het hele spul van kapotte auto's en motoren wordt opgladen.
Olie wordt overstrooid met zand.
Bordje wordt weggehaald !
Truck vertrekt en even later wordt de baan weer vrijgegeven.
Je raadt het al :  Cry De eerst volgende motorrijder gaat keihard op z'n plaat over de met zand overstrooide olie en schuift de vangrail in  Shocked In vijf minuten tijd liggen er dus weer 4 in de vangrail.

Ongelofelijk hoe onzorgvuldig men daar met veiligheid omgaat !
Aangezien het merendeel van de bochten op de baan "blind" is, kan men zo een klotezooi overal verwachten.
Ik bedank dus voortaan vriendelijk om de ronde nogeens te doen, ondanks dat het een fantastische ervaring is.

Peter
« Laatste verandering: Mei 19, 2008, 20:33:13 door P968 » Gelogd

there is no such thing as a free lunch !
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 19, 2008, 20:27:24 »

pffff wat een verhaal, wel iets om idd over na te denken!
Vrienden van me gaan er wel eens heen en vroegen me om de volgende x ook mee te gaan, ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 19, 2008, 20:30:48 »

Sterker nog meerdere race vrienden / bekenden raden mij het ten zeerste af om op de Nordschleife te gaan racen.

Het zal best een ervaring zijn maar het duurt heel lang voordat je alle (blinde) bochten in je koppie hebt.

Je komt ook alles tegen: auto's, touringcars, motoren etc. Het is openbare weg ook nog.
Gelogd
Tuono04
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 299


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 19, 2008, 20:39:51 »

Sterker nog meerdere race vrienden / bekenden raden mij het ten zeerste af om op de Nordschleife te gaan racen.

Het zal best een ervaring zijn maar het duurt heel lang voordat je alle (blinde) bochten in je koppie hebt.

Je komt ook alles tegen: auto's, touringcars, motoren etc. Het is openbare weg ook nog.

Dit is een waar woord ,de meesten die daar al lang racen gaan tussen de 500ste en 700ste ronde op hun plaat Cry
Vaak toch als men de baan eindelijk denkt te kennen
Ik ben toch al vaker ingehaald door luitjes die ik een paar bochten verder in de vangrail zag hangen Cry
Gelogd
Kusanagi
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 19, 2008, 21:35:09 »

Mij is de Nordschleife ook afgeraden door motormaatjes.
Die hebben er 1x keer opgereden maar vonden het ook gevaarlijk.
Meer een baantje(?) voor met de auto. Iets meer marge als je de vangrail ingaat.
Gelogd
Appiepowerrr
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:41:08 »

Absoluut wegblijven met de motor, levensgevaarlijk. Ben er 1x opgeweest, doe ik dus nooit meer. Alles en iedereen knalt tegenlijk over die baan, auto's kruipen in de krappe bochten tot tegen je achterwiel aan.
Kun je wel zeggen moet je harder rijden maar een beetje porsche heb je in de bochten een zware dobber aan Ook slecht asfalt overigens en volgekalkt met grafitti.

En voor de gene die met de auto er eens overheen wil, toen ik de laatste keer daar was had een engelsman zijn misitiviebischie evo23 ofzoiets in de vangrail geparkeerd. Mocht ter plekke €1500,- neerleggen voor de kapotte vangrail.  police

Dus nee, ik ben niet zo te spreken over de nurburgring Nordschleife.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 20, 2008, 07:17:29 »

Ik heb er Ă©Ă©n keer gereden. Als het rustig is kun je gerust een rondje gaan rijden... laat je vooral niet gek maken en kijk goed in je spiegels. 
Gelogd

Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 06, 2008, 10:13:42 »

Hier zie je hoe je hem moet rijden. En hoe je andere inhaalt. met commentaar klionkt het erg relaxed, maar als je op de teller kijkt gaat het soms verschrikkelijk hard (tegen 280 aan). Verder zou ik mn motor en mezelf niet tussen de andere gekken wagen, dan liever een echte circuitdag.

Tombaaa
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
leonsnek
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 06, 2008, 11:00:37 »

heb er ook eens gereden,op de mille,werd in de "carroucel" gepiepelt door een gepimpte starlet uit jaar kakie,met 3 gasten erin,reed op dat moment 150..slik kortom tis wel een leuke sfeer maar levensgevaarlijk,suc6 voor die het toch willen proberen.
P.S. hij heet niet voor niets de "weduwe Ring"
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 06, 2008, 18:05:17 »


Ik heb hem 1 keer gerden samen met een maat van mij waar ik al jaren samen mee rij,
van te voren afgesproken dat we in elkaars wiel blijven zodat een auto er zich niet zomaar
tussen propt in een langzame bocht
Er zijn ons een 5-tal auto's en 2 motoren voorbij gekomen maar doordat je voor en achter in de
gaten moet houden blijft het gevaarlijk. Nog even buiten beschouwing gelaten veel snelle blinde
bochten, enorme snelheidverschillen, verschillende soorten asfalt en de grindbak/uitloopstrook
is zo'n 2 meter voordat je in de mmur/vangrail klapt

Eens maar nooit weer angel
Gelogd

ZAC#4
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 06, 2008, 18:56:07 »

Hier zie je hoe je hem moet rijden. En hoe je andere inhaalt. met commentaar klionkt het erg relaxed, maar als je op de teller kijkt gaat het soms verschrikkelijk hard (tegen 280 aan). Verder zou ik mn motor en mezelf niet tussen de andere gekken wagen, dan liever een echte circuitdag.

Tombaaa

Linkje vergeten..

http://videos.streetfire.net/video/Helmut-Dhne-Riding-really_74963.htm
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 06, 2008, 19:15:15 »

Hij zal toch niet zo praten en rijden tegelijk he?
Ongelofeloos hoe hard het daar gaat zeg  Embarrassed
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 06, 2008, 19:22:33 »

Ik heb er Ă©Ă©n keer gereden. Als het rustig is kun je gerust een rondje gaan rijden... laat je vooral niet gek maken en kijk goed in je spiegels. 

  heb ik ook gedaan
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
TDMarc
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 06, 2008, 20:16:45 »

Mooiste en tevens een van de gevaarlijkste banen ter wereld. Heb er drie jaar lang met een seizoenskaart gereden, wat er op neer kwam dat ik er zo'n beetje om het weekeinde aanwezig was. Al gauw richting de 1000 ronden gereden denk ik. Door de serieuze hoogteverschillen en het feit dat inderdaad de meeste van de 73 bochten (de discussie over het aantal bochten is al zo oud als de Nordschleife zelf  Grin) blind zijn, kost het je inderdaad zo een 100 ronden om de ideale lijn te pakken te krijgen. Daarna komt het leren kennen van de -tig soorten asfalt die in kwaliteit varieren van splinternieuw tot uitermate dubieus. Daarbij de hobbels, de bochten die het langst nat blijven, de bochten waar de laagstaande zon van invloed is etc etc. Daarbij de razendsnelle auto's en motoren die hier, zeker voor de beginners, een extra factor zijn om rekening mee te houden. Tel daar dan bij op het gebrek aan grindbakken of uitloopstroken.

Nogmaals het is voor mij nog steeds het mooiste, het meest intrigerende, het meest hartslagverhogende, het spannendste en het historie rijkste circuit dat ik ken. Fuchsröhre bijvoorbeeld, is de Eau Rouge in het kwadraat! (Vanaf 1:35 in het Helmut Dähne filmpje). Hou je haast niet voor mogelijk deze sectie. Helaas is het in mijn beleving tevens ook de lastigste, onveiligste, gevaarlijkste, slechtst onderhouden baan die ik ken. De komst van het internet en de aandacht die Top Gear aan de Nordschleife gegeven heeft, heeft de drukte op de baan enorm doen toenemen. Met als gevolg: veel ongelukken, olieverlies van oude auto's, rotzooi op de baan. Veel wachttijden door baansluitingen waardoor de adrenaline bij teveel te jonge bestuurders teveel toeneemt met als gevolg: juist ja.

Laat je niet tegenhouden: deze baan moet je, ondanks dat ook ik iedereen afraad om er te gaan racen, minstens Ă©Ă©n keer gezien hebben. Het beste vraag je iemand om voor te rijden. Vooral op de Breidscheid parkeerplaats staan veel (ook Nederlandse) motorrijders die in het bezit zijn van een jaarkaart en je graag eens de baan mee opnemen. Zo beperk je je risiko's enorm en kan je volop genieten van dit unieke brok historie.

Het oldtimer weekeinde op de NĂĽrburgring is een van de beste die ik ken, vooral ook om de vele, vele vintage races die er met veel oud materieel gereden worden. Gaan zien!

Twee erg mooie filmpjes. Luister maar eens goed wat een van de grootste "ringmeisters" aller tijden, Jackie Stewart,  over de Nordschleife te vertellen heeft. Meer dan indrukwekkend:

http://www.youtube.com/watch?v=T7t6R2_35Yo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=b5hSVxhhffs&feature=related
« Laatste verandering: Juli 06, 2008, 20:29:45 door TDMarc » Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 06, 2008, 20:28:21 »

Als jij die baan dan zo goed kent en toch bij ons "aanbeveelt" moet je maar eens voorrijden.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ARA Landmark Rallye 2008, info + discussie « 1 2 ... 30 31 » robz 459 104854 Laatste bericht Maart 27, 2011, 22:33:41
door robz
VW gaat motorfietsen maken « 1 2 3 » Vincent 33 11681 Laatste bericht Juni 15, 2008, 10:14:53
door Huertecilla
RubberButt 21 juni 2013 « 1 2 ... 13 14 » Gerrit 207 46095 Laatste bericht Juni 27, 2013, 08:32:04
door Brontolo
Joris748 on the road again Joris748 8 3551 Laatste bericht Mei 06, 2012, 17:45:36
door emille
Het grote banden-topic ! « 1 2 ... 51 52 » Kaiii 773 172264 Laatste bericht Februari 06, 2015, 14:46:08
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!