Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 18:11:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nordschleife  (gelezen 8774 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
TDMarc
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 06, 2008, 20:38:56 »

Als jij die baan dan zo goed kent en toch bij ons "aanbeveelt" moet je maar eens voorrijden.

Als we een Eifel weekeindje gaan doen, ben ik daar zeker voor te porren. Ken de omgeving daar ook wel goed trouwens. Vind het nog steeds een prima motorgebied.
Gelogd
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 06, 2008, 21:22:47 »

Heerlijk dat accent van Jackie 
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
P968
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 55

2003 TUONO

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 07, 2008, 18:55:06 »

Mooiste en tevens een van de gevaarlijkste banen ter wereld. Heb er drie jaar lang met een seizoenskaart gereden, wat er op neer kwam dat ik er zo'n beetje om het weekeinde aanwezig was. Al gauw richting de 1000 ronden gereden denk ik. Door de serieuze hoogteverschillen en het feit dat inderdaad de meeste van de 73 bochten (de discussie over het aantal bochten is al zo oud als de Nordschleife zelf  Grin) blind zijn, kost het je inderdaad zo een 100 ronden om de ideale lijn te pakken te krijgen. Daarna komt het leren kennen van de -tig soorten asfalt die in kwaliteit varieren van splinternieuw tot uitermate dubieus. Daarbij de hobbels, de bochten die het langst nat blijven, de bochten waar de laagstaande zon van invloed is etc etc. Daarbij de razendsnelle auto's en motoren die hier, zeker voor de beginners, een extra factor zijn om rekening mee te houden. Tel daar dan bij op het gebrek aan grindbakken of uitloopstroken.

Nogmaals het is voor mij nog steeds het mooiste, het meest intrigerende, het meest hartslagverhogende, het spannendste en het historie rijkste circuit dat ik ken. Fuchsröhre bijvoorbeeld, is de Eau Rouge in het kwadraat! (Vanaf 1:35 in het Helmut Dähne filmpje). Hou je haast niet voor mogelijk deze sectie. Helaas is het in mijn beleving tevens ook de lastigste, onveiligste, gevaarlijkste, slechtst onderhouden baan die ik ken. De komst van het internet en de aandacht die Top Gear aan de Nordschleife gegeven heeft, heeft de drukte op de baan enorm doen toenemen. Met als gevolg: veel ongelukken, olieverlies van oude auto's, rotzooi op de baan. Veel wachttijden door baansluitingen waardoor de adrenaline bij teveel te jonge bestuurders teveel toeneemt met als gevolg: juist ja.

Laat je niet tegenhouden: deze baan moet je, ondanks dat ook ik iedereen afraad om er te gaan racen, minstens Ă©Ă©n keer gezien hebben. Het beste vraag je iemand om voor te rijden. Vooral op de Breidscheid parkeerplaats staan veel (ook Nederlandse) motorrijders die in het bezit zijn van een jaarkaart en je graag eens de baan mee opnemen. Zo beperk je je risiko's enorm en kan je volop genieten van dit unieke brok historie.

Het oldtimer weekeinde op de NĂĽrburgring is een van de beste die ik ken, vooral ook om de vele, vele vintage races die er met veel oud materieel gereden worden. Gaan zien!

Twee erg mooie filmpjes. Luister maar eens goed wat een van de grootste "ringmeisters" aller tijden, Jackie Stewart,  over de Nordschleife te vertellen heeft. Meer dan indrukwekkend:

http://www.youtube.com/watch?v=T7t6R2_35Yo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=b5hSVxhhffs&feature=related
Nog een filmpje met een aardig reëel beeld uit een spelletje:
http://www.youtube.com/watch?v=wa-B5PRjczg&feature=related
De lijnen die de figuur rijdt zou ik niet altijd adviseren...........
Peter
Gelogd

there is no such thing as a free lunch !
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ARA Landmark Rallye 2008, info + discussie « 1 2 ... 30 31 » robz 459 105359 Laatste bericht Maart 27, 2011, 22:33:41
door robz
VW gaat motorfietsen maken « 1 2 3 » Vincent 33 11703 Laatste bericht Juni 15, 2008, 10:14:53
door Huertecilla
RubberButt 21 juni 2013 « 1 2 ... 13 14 » Gerrit 207 46346 Laatste bericht Juni 27, 2013, 08:32:04
door Brontolo
Joris748 on the road again Joris748 8 3571 Laatste bericht Mei 06, 2012, 17:45:36
door emille
Het grote banden-topic ! « 1 2 ... 51 52 » Kaiii 773 172857 Laatste bericht Februari 06, 2015, 14:46:08
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!