Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 13:36:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorkleding  (gelezen 62614 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huertecilla
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:09:04 »

..Toen ik eindelijk op eindbestemming was goot ik zeker 2,5liter regenwater uit m'n laarzen

Dat is een heel herkenbaar verschijnsel waar ik geen natuurkundige of anderszins logische verklaring voor weet: waarom loopt water nooit UIT niet waterdichte laarzen maar er wel INHuh

peter
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:14:00 »

Zo wat een verhalen.

Ik ben begonnen in een Lookwell allweather jas die een broertje van mij nog steeds gebruikt geloof ik. Daarbij een Bieffe helm veel te groot gekocht... en een setje Jopa leren laarzen waar een ander broertje nog meer rondrijdt.

Vervolgens een Lookwell leren kombi met bijpassende steveltjes gekocht maar het pak was toch wat aan de kleine kant, of ik groeide ik kan het me niet meer zo goed herinneren angel . Bij dat pak direct een goede helm gekocht. Arai, Nr2. Helm is inmiddels al weer wat jaren af en het pak heb ik verkocht en toen een MQP Aces of te track pak gekocht. Zat perfect en jaren mee rondgereden totdat dat ding er echt niet meer uitzag... Wel dagelijks gebruikt dus dat mocht ook wel.

Tussentijds nog een paar Sidi laarzen gekocht die dit jaar waarschijnlijk nog wel vervangen gaan worden voor een paar waterdichte sportlaarzen. Want die zijn echt helemaal af. Rij al jaren met een dichtgekit gat onder de teenslider ivm een wat te enthousiaste rijstijl tijdens een circuitdag zeg maar...

Intussen de helm ook nog omgewisseld voor weer een Arai maar nu de Viper GT. Superhelm qua comfort en pasvorm maar erg stil is ie niet... Toch eens een keer kijken naar een Shoei. Heb al wat op het oog maar die kleurstelling wordt alleen in de USA geleverd.

Vervolgens de MQP omgeruild voor een Büse combi. De broek heb ik wat in laten nemen en de jas zit perfect. Wel erg stug leer dus eigenlijk moet ik er eens een paar keer mee door de regen... Prijs was wel goed van dat ding. € 500,- voor een nette combi vind ik eigenlijk niet veel geld.

Next one...
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:16:21 »

..Toen ik eindelijk op eindbestemming was goot ik zeker 2,5liter regenwater uit m'n laarzen

Dat is een heel herkenbaar verschijnsel waar ik geen natuurkundige of anderszins logische verklaring voor weet: waarom loopt water nooit UIT niet waterdichte laarzen maar er wel INHuh

peter

1 oplossing: Pijpen over de laarzen...
Gelogd
Robb
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:20:58 »

..Toen ik eindelijk op eindbestemming was goot ik zeker 2,5liter regenwater uit m'n laarzen

Dat is een heel herkenbaar verschijnsel waar ik geen natuurkundige of anderszins logische verklaring voor weet: waarom loopt water nooit UIT niet waterdichte laarzen maar er wel INHuh

peter

1 oplossing: Pijpen over de laarzen...

Bij mijn vorig combi was dat idd een goede oplossing,maar met mijn all alpinestars outfit gaat dat helaas niet lukken.
M'n SMX laarzen zijn aan de bovenkant behoorlijk breed en de broekspijpen nauwsluitend,dus dat gaat niet meer lukken....
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:24:40 »

..Toen ik eindelijk op eindbestemming was goot ik zeker 2,5liter regenwater uit m'n laarzen

Dat is een heel herkenbaar verschijnsel waar ik geen natuurkundige of anderszins logische verklaring voor weet: waarom loopt water nooit UIT niet waterdichte laarzen maar er wel INHuh

peter

1 oplossing: Pijpen over de laarzen...

Oh, oplossingen genoeg Wim. Kan zo een waslijst opschrijven. Ook met de broek over je laarzen krijg je zonder waterdichte oplossing natte voeten. De crux is waarom dat water nooit UIT laarzen loopt.
Overigens is nat worden meestal alleen maar oncomfortabel en verder een non-probleem. Ik ben me er in de loop der jaren steeds minder druk over gaan maken. Gewoon zorgen dat je kleding kleurecht is en niet afgeeft, want rode handschoenverf blijkt ineens WEL watervast als het je hánden rood gekleurd heeft.....

Peter
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 27, 2008, 19:21:29 »

1e motorpak is van het merk Evolution, dat is een Combi, daarbij handschoenen van datzelfde merk, en merkloze laarzen
Laarzen werden na 2 jaar vervangen voor Alpinestar SMX-4 laarzen
Eind vorig jaar een Alpinestar RC-1 Overall aangeschaft, in combinatie met Alpinestar SP-1 handschoenen & Alpinestar Rugprotector en een andere botsmuts, Shoei XR 1000 Cutlass TC-1

Zo'n Overall zit echt stukken beter als een Combi.
Combi hangt nu dus mooi aan de muur   Grin
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
Dandie
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 08, 2008, 09:46:19 »

Heeft r iemand ervaring met Evolution motorkleding? Heel veel lederen combi's van diverse merken doen niet zo erg voor elkaar onder - Evolution hoort eveneens bij die dertien in een dozijn, alleen is de prijsstelling wel interessant. Graag reacties!!
Gelogd
leonsnek
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 08, 2008, 11:02:42 »

Heeft r iemand ervaring met Evolution motorkleding? Heel veel lederen combi's van diverse merken doen niet zo erg voor elkaar onder - Evolution hoort eveneens bij die dertien in een dozijn, alleen is de prijsstelling wel interessant. Graag reacties!!
Ik heb d'r nog een combi van liggen,zwart/grijs(voor weinig) ik vind prijs/kwaliteit van evo(voorheen mqp Huh)top
'k heb nu zelf een combi van mjk,(teveel buik,te weinig kont)en die zit perfect,op maat laten maken,alleen bij verwachte regen of koude buitenlandtripjes ,draag ik er een jas overheen van ong...15jr oud..maar wel droog(ik ben dan wel een michelin-lookalike Grin)en een oude regenbroek(koop ik ook geen "dure"meer,op een of andere manier slijten die dingen,onwijs snel)bij verwacht regenweer heb ik van die "donald duck" overlaarsen en wanten,kosten geen drol,en opgerold,zo klein als een pakje shag,..maar ook droog aankomen,(die zijn trouwens ook al uit het jaar "kaki")
Gelogd
Dandie
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 08, 2008, 11:46:43 »

Welke maat heb je? Ik ben zelf 1.78, en mijn buikomvang is 103 cm. En hoeveel wil je voor het pak hebben? Tenminste, ik ga er van uit dat je het wilt verkopen.
Gelogd
leonsnek
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Juli 09, 2008, 16:26:50 »

Welke maat heb je? Ik ben zelf 1.78, en mijn buikomvang is 103 cm. En hoeveel wil je voor het pak hebben? Tenminste, ik ga er van uit dat je het wilt verkopen.
dandie je hebt een pb
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45388 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Internethandel... welke producten? « 1 2 3 4 5 » Bitaktus_Snellus 60 27926 Laatste bericht Juli 10, 2009, 17:36:22
door Bitaktus_Snellus
21 Januari 2011 (Vrijdagavond) - ARA RUILBEURS bij RokĂ© Motors Mijdrecht « 1 2 ... 5 6 » 2 Fast 2 See 89 31071 Laatste bericht Januari 25, 2011, 15:50:41
door 2 Fast 2 See
Afspreken begrafenis Gerrit Terpstra « 1 2 ... 6 7 » rolf 93 23357 Laatste bericht September 10, 2010, 21:19:06
door jojo
Oproep aan alle motorrijders van Nederland (Doe Een Wens)! 2 Fast 2 See 14 4967 Laatste bericht Mei 20, 2011, 20:24:03
door ElTuono

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!