Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 22:32:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2011 moto gp  (gelezen 8318 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hautje
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 343


Netherlands
« Gepost op: Mei 22, 2008, 20:39:37 »

hee lees net op racesport dat aprillia plannen heeft om mee te met een v4 in de moto gp
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 22, 2008, 20:57:33 »

Mmmmmmmmmmmmmmmmm dat zou wel heel vet zijn. 
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 22, 2008, 22:41:46 »

Heb ik ook net gelezen!

Hoop ook dat het een beter suc6 word dan de Cube.
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 22, 2008, 23:41:49 »

Oeiii, dat gaat wel weer geld kosten...

Maaaaaar als in 2011 de 250cc wordt vervangen door 600cc 4 cylinders, kan ik me voorstellen dat Aprilia overstapt met teams, sponsoren en ontwikkelingsbudget naar de MotoGP. Dat moet al een boel geld meebrengen lijkt me?

Wat jullie?

Tombaaa
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 23, 2008, 06:19:39 »

Gaat hoe dan ook een hoop geld kosten  Zou wel vet zijn.
Met de 125cc en 250cc kunnen ze nu quit draaien, denk dat dat met de 4 takten niet gaat lukken 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 23, 2008, 07:58:31 »

Een 600cc v4 zou wel leuk zijn
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 23, 2008, 08:05:06 »

Ik vind de GP voorstellen  
De GP1 is 800 cc. viertakt. Wat voegt een 600 cc. viertakt dan toe? Maakt het alleen duurder en oninteressanter. Verder IS een 600cc. er al!
De GP1 kent spectacularaire rijders en de spectaculairste motorfietsen maar het racen is een aanfluiting vergeleken met de 125 en 250. Het verdwijnen van de 50 cc. was een blunder, waarom die herhalen?
De kleine tweetakt is nog steeds een beter pakket in alle opzichten dan de viertakt.
ALS ze wat willen veranderen breng dan de 50 cc. terug! Op straat zijn de kleine tweetakten ook nog steeds heer en meester over de hele wereld.
Dan kunnen de 125 en 250 samen in een 125 tweetakt (max. 2 cil.) -250 (max. 4).

Dat de tweetakt ´vuil´ zou zijn is onzin. Zie de Honda EXP2 uit de jaren tachtig. Een kleine tweetakt stoot daarbij in GRAMMEN minder uit dan een dikkere viertakt. Helaas meet men in PROCENTEN  

Zowel het milieuaspect als de redenen van Dorna hebben echter niets met gezond verstand van doen, alleen met geld.

peter
« Laatste verandering: Mei 23, 2008, 08:07:45 door Huertecilla » Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 23, 2008, 08:21:59 »

Met de 125cc en 250cc kunnen ze nu quit draaien, denk dat dat met de 4 takten niet gaat lukken 
Met 50 cc. zouden meer fabrikanten en ook kleine constructeurs competatief kunnen zijn. Zelfs vandaag kan een 50 cc. voor racerij bijvoorbeeld als afstudeerproject van de autotechnische hogeschool in Twente competatief zijn.
Niets is zo goed geweest voor de hele racerij als de dagen van de kleine onafhankelijke constructeurs. Jan Witteveen is ook zo groot geworden in de voetsporen van Jan Thiel en Martin Mijwaart. Idem Jorg Muller en die oostenrijker van KTM nu.
Kijk ook naar alle race-kweekvijvers.
In de kleine tweetakt ligt de basis en er is een ENORME markt die dagdagelijks met die dingen rondrijdt.
Jij kan ook je ontwerphart ophalen voor het rijwielgedeelte van zo´n 50 cc. B-art!

peter
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 23, 2008, 09:53:23 »

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/search.php%3Fq%3Djamathi


Neerlands glorie door Bruinsma in het leven geroepen om het raceteam op de been te houden.
Waar ken ik dat blok van? Ha, het is een Minarelli P6 uit een Fantic Caballero 

Ja, de 50cc. zou terug moeten komen. Ok voor Aprilia een goede ontwikkeling. Hier in het dorp is de 50 cc. tien keer zoveel vertegenwoordigd als welke andere inhoud ook. Rijden verschillende RS50s en ook een HEEL mooie 50 cc. enduro 
Een klasse met een goede basis op de verkoopmarkt heeft een fabrikant veel meer aan dan aan een 600 V4.

peter

p.s. Phoe, dat brengt ook trieste herinneringen naar boven zeg. Dat is het voordeel van ver weg wonen: echt een ander leven.
Mijn vrouw en ARA-medeoprichtster Bernadette was bevriend met Paul Lodewijkx: http://home.wxs.nl/~dijk7262/paul.html
« Laatste verandering: Mei 23, 2008, 10:07:30 door Huertecilla » Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:20:14 »

Met de 125cc en 250cc kunnen ze nu quit draaien, denk dat dat met de 4 takten niet gaat lukken 
Met 50 cc. zouden meer fabrikanten en ook kleine constructeurs competatief kunnen zijn. Zelfs vandaag kan een 50 cc. voor racerij bijvoorbeeld als afstudeerproject van de autotechnische hogeschool in Twente competatief zijn.
Niets is zo goed geweest voor de hele racerij als de dagen van de kleine onafhankelijke constructeurs. Jan Witteveen is ook zo groot geworden in de voetsporen van Jan Thiel en Martin Mijwaart. Idem Jorg Muller en die oostenrijker van KTM nu.
Kijk ook naar alle race-kweekvijvers.
In de kleine tweetakt ligt de basis en er is een ENORME markt die dagdagelijks met die dingen rondrijdt.
Jij kan ook je ontwerphart ophalen voor het rijwielgedeelte van zo´n 50 cc. B-art!

peter


Dat ben ik niet met je eens Peter, ook al zou je de 50cc laten terugkeren, dan is er voor een kleine constructeur ook niet veel te halen. 2-takt is al zover doorontwikkelt dat er niet meer te halen valt, alleen als je dus echt tot de kleinste details de onderdelen verder gaat doorontwikkelen.
Klein voorbeeld: 3 jaar geleden was ik voor het HTS racing team bij Aprilia op de raceafdeling. Constructeurs vertelden ons een hoop over de huidige 125 en 250 machines. Zo vertelden ze dat ze net de nieuwe radiateur klaar hadden, hier hebben ze 1,5 jaar over gedaan voor een vermogenswinst van ongeveer 1,5 Pk!!!

Dan kun je wel nagaan als ze al op dat niveau winst gaan halen dan kom je er als kleine constructeur ook niet meer aan.

Het enige waar ja als kleine constructeur nog wat in zou kunnen betekenen is idd het rijwielgedeelte, en dan vooral met alternatieve oplossingen, want het standaard concept (telescoop, monoshock) is ook al zo ver uitgemolken.

Bart
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:30:46 »

inderdaad en dan gelijk ook de 350cc klasse terug Grin


Maar terug naar het mogelijke afscheid van de 125 en 250, tja het is volgens mij de invloed van de grotere merken die dit bepaald hebben.
Helaas want bij mij gaat het hartje harder kloppen bij tweetakt geluid en geuren. Ik weet zeker dat doorontwikkeling van de GP500 toendertijd de tweetakt machines sneller zouden zijn als de huidige GP machines.

Jan Thiel, van aprilia naar Gilera/Derbi race afdeling en weer terug naar Aprilia, zou hij daar nog werken Huh want inmiddels is deze man toch ergens in de 60. Hij is toch o.a. de bedenker van de roterende inlaat.

rolf
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:37:41 »

Het enige waar ja als kleine constructeur nog wat in zou kunnen betekenen is idd het rijwielgedeelte, en dan vooral met alternatieve oplossingen, want het standaard concept (telescoop, monoshock) is ook al zo ver uitgemolken.
Vandaar mijn opmerking inderdaad.
De motorontwikkeling houdt namelijk ook in dat een aangekocht blok niet kansloos is. Goede preparatie is dan erg belangrijk.
Juist in de kleinste klasse is de bochtsnelheid de crux en daarvoor is het rijwieldeel de sleutel.
Hang de met zorg geprepareerde blokjes in innovatieve oplossingen en de racerij komt eindelijk weer eens met iets ECHT nieuws.

Jan Thiel maakte trouwens al 30 jaar terug de opmerking dat detonatie voor tweetakten DE bron van vermogen en rendement is. Honda heeft dat met de EXP2 ook voor volledige (schonere) verbranding bewezen.
Wellicht dat door het herinstellen van de 50 cc. tweetakt deze eens niet alleen maar als ´vuil´ gezien wordt.
Aprillia zal er geen windeieren bij leggen. Bel Jan Witteveen eens wat hij er van vindt; sta je ´straks´ vooraan bij de distributie van de klantenblokken  Wink

peter
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:42:18 »

Hij is toch o.a. de bedenker van de roterende inlaat.
Nee, dat was de technische afdeling van MZ waar ook de ´oplading´ door resonantie van de drukgolven in de uitlaat werd ontwikkeld.
Walter Kaaden was de verantwoordelijke ingenieur.

peter
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:55:26 »

ze zouden met de V4 de superbikes in toch  Lips Sealed
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Huertecilla
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 23, 2008, 11:02:46 »

ze zouden met de V4 de superbikes in toch  Lips Sealed
Ja, doch het middensegment is heel groot en daar in Aprilia eigenlijk niet in vertegenwoordigd. De Pegaso bedient een nichemarkt.
In dat middensegment is een 600 cc. vierpitter DE motorfiets.
Al weer 10 jaar geleden merkte Jan Witteveen in een telefoongesprek over mijn supermono op dat ze met analyses voor een 600 cc. vierpitter bezig waren.
Het probleem was (en is) dat de japanse ontwerpen dat segment met de vier-in-lijn te stevig in handen hebben. Aprilia heeft zich daar wijs genoeg niet aan gebrand zoals Triumph.
Een op een racer gebaseerde V4 zou een eigen markt in dat wel erg dertien-in-een-dozijn kunnen veroveren.

peter
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51644 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10353 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10043 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8926 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28736 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!