Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 15:30:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Proefrit Dorsoduro  (gelezen 8179 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
XRV rider
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 30, 2008, 00:14:20 »

Ik wacht geduldig...   

De proefritten op de Shiver hebben er wel voor gezorgt dat de Dorsoduro nu HEEL hoog op het verlanglijstje staat 

Past denk ik iets beter bij mij omdat ie iets hoger en langer is en ik ondertussen teveel gewend/verwend geraakt ben aan de bewegingsruimte van all/offroad achtigen.

Dit zou misschien wel eens m'n eerste Aprilia kunnen gaan worden  Cool


Erik.
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 14, 2008, 10:24:51 »

Ik heb mijn eerste proefritje gemaakt op de Dorsoduro  Grin
Dank aan Star Twin op de ARA Jubileum dag in Haarlem.

Helaas heb ik gereden in een zeer drukke omgeving waardoor het niet een super proefrit is geworden maar meer een eerste kennis indruk van een geweldig sturende motor.
Heb alleen een beetje het probleem ervaren dat mijn knieën niet "in" de tank passen, maar mogelijk is daar nog iets aan te doen met een klein aan passing van de steps.

Maar goed, dit ritje geeft mij voldoende aanleiding om zeker een uitgebreide proefrit te maken bij een Appie dealer.

Groet Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 14, 2008, 14:03:17 »

dat zou voor jou een mooie opvolger zijn
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 14, 2008, 21:29:43 »

Dat van de knieen niet in de tank passen had ik eerst ook op mijn mille, was gewoon een beetje gewenning/houding t.o.v. mijn vorige motor (r6) en zo'n dorsoduro rijdt je toch meestal met het beentje naar buiten 
Gelogd
Sjorrit
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 27, 2008, 17:04:46 »

Pff duurd echt lang, dealer weet nog steeds geen datum wanneer ze er 1 binnenkrijgen. Hij zou er 4week geleden al moeten zijn..

Dan maar vanaf groningen naar startwin rijden om daar een proefrit te maken (en misschien 1 te bestellen)
Gelogd
gangisallesman
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 30, 2008, 07:44:14 »

Vorige week bij Goedhart de Dorsoduro bewonderd , ik weet niet of deze ook voor demo ritten gebruikt gaat worden.
Tjonge wat een te gekke fiets , tja ik heb al twee fietsen in de garage staan
Gangisallesman
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 02, 2008, 17:22:15 »

Ik zag er maandag 1 door A'dam rijden. Geel kenteken, dus wsl geen demo.
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 02, 2008, 21:30:49 »

Vorige week bij Goedhart de Dorsoduro bewonderd , ik weet niet of deze ook voor demo ritten gebruikt gaat worden.
Tjonge wat een te gekke fiets , tja ik heb al twee fietsen in de garage staan
Gangisallesman

herken dit... Roll Eyes  hoorde dat ze bij ROKE ook een demo hadden maar kan er wellicht beter eerst vanaf blijven.....

ben bang dat de pegaso dan toch gaat sneuvelen...... angel
Gelogd
DORSODURO
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 13, 2008, 20:21:09 »

Afgelopen Donderdag op een kakelverse (0km) Dorso gereden bij ......... (geen reklame maken)
Dorso rijdt lekker soepel, geen rukkerig gedrag op rotonde's, stuurt als een mes.
De rpm begrenzer laat geen toeren toe boven de 6000 waarbij op de rijksweg maximaal 137km/h behaald werd.
De zit is ontspannen, redelijk voorop de tank, maar dat kwam wellicht door het duo-handvatriempje over het zadel, dat zou ik er direct afslopen.

Zadel is wat smal maar wel stevig, weet na 30 min. rijden nog niet hoe ass-sensitive dit item is, desnoods om laten bouwen bij Ray-Z.     http://rayz.nl/
Uitlaat maakt een vette roffel en ziet er gewoon gelikt uit (gepikt van de SuperDuke990 KTM)

En dan de remmen,... tsja, hard knijpen, voorvork duikt ver in, maar ja, als je wel eens op een BMW 1200GS rijdt, duikt elke normale voorvork te ver in naar je zin, en dat gaat eigenlijk ook op voor de rembekrachtiging van die GS
Kortom, er valt echt pas wat van te zeggen als de Dorso er wat km's op heeft zitten en de rempads en de schijven elkaar wat beter hebben leren kennen en zodoende wat meer wrijving optreedt tussen die stelletjes. Evil

Vering: normaal standaard spul, zie je ook op elk ander merk fiets van die prijs.

Nou, hoop dat e.e.a. goed overkomt, kan na woensdag pas meer vertellen

Ciao!
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Intermot Keulen « 1 2 3 4 » herman 59 34094 Laatste bericht Oktober 20, 2008, 18:51:34
door jandetimmerman
Gianmarco stelt zich voor Gianmarco 12 7306 Laatste bericht September 15, 2010, 10:05:25
door Gianmarco
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18319 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Eerste proefrit.... « 1 2 ... 8 9 » XRV rider 130 49335 Laatste bericht Juni 06, 2008, 18:02:22
door debulte
Nieuwe Aprilia RS 125 2-takt of de Aprilia 125 RS4 4-takt ????? The Dice 12 10683 Laatste bericht Juli 21, 2013, 19:48:08
door The Dice

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!