Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 22:17:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Powervalves  (gelezen 24833 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 13, 2006, 23:21:43 »

oef  Embarrassed dat is kort, ik heb de originele (nieuw) er in (laten) zetten. Zo'n 1200km terug. Ik ga volgende week eens kijken hoe ze eruit zien.
Volgens M2000 moeten die zeker 10.000 tot 15.000km mee kunnen gaan zonder problemen.

grtjs rolf
Gelogd
My-life
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 13, 2006, 23:33:27 »

Hier de foto's van Bitaktus_Snellus zijn PV's:





Foto's zijn clickable Smiley .
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 14, 2006, 14:13:04 »

revisie van die dingen is lapmiddel....

Dave Cooper zou ik zeggen..... (kost wat maar dan ben je er van af en hij loopt er nog beter mee ook) !
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 14, 2006, 17:30:20 »

revisie van die dingen is lapmiddel....

Dave Cooper zou ik zeggen..... (kost wat maar dan ben je er van af en hij loopt er nog beter mee ook) !

Mag zo zijn... maar ruim 400 pond heb ik niet steeds in mn borstzakje zitten  Wink

Enig pluspunt van de duner-variant: de pinnen zaten nog helemaal vast, zelfs na deze beschadigingen. Het lijkt een fout te zijn ergens in het proces... ze worden opnieuw aangepakt.
Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 14, 2006, 17:41:47 »

M'n eigen originelen kwamen er na 10.000 km ongeschonden en netjes uit en ik heb nog een blok, ook die zijn prima. Kwestie van eeeh, tja geluk dan maar ?
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 14, 2006, 20:51:30 »

Achteraf... achteraf... had ik niet aan verstevigen moeten beginnen. Origineel laten en controleren blijkt uiteindelijk weinig minder betrouwbaar.  Undecided
Gelogd

laurens
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 14, 2006, 21:07:30 »

Daaruit blijkt dat het rijden van een RS 250 veel onderhoud vergt.
De nieuwe gecoate valves van johan waren ook iets groter aan diameter omdat deze aardig wat "tell tales" nalaat op de plaats waar ze zitten in de cilinder.
De laatste paar ritten die Johan heeft gemaakt bemerkte hij dat zijn motor qua brandstof vol liep,
de onderdelen vertellen dat de valves ook gemakkelijk vast hebben kunnen zitten, het evt. probleem???

Wordt vervolgd, grts
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 16, 2006, 14:55:56 »

De oorzaak blijft onduidelijk.

Het volgende moet maar es worden gedaan om mogelijk oorzaken uit te sluiten bij een volgende keer.
-de ontluchting/olie-afver gaat uit de PV-deksels. Oftewel bout erin.
-PV's bij montage insmeren met keramikpaste (verkrijgbaar bij Hein Gericke), een smerende pasta die hittebestendig is tot 1400 graden Celcius.
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 16, 2006, 14:57:27 »

foto van de pin
Gelogd

My-life
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 16, 2006, 14:59:25 »

Hoe kan die pin nu zo plat worden? Daar komt toch helemaal niet zoveel kracht op te staan?
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 16, 2006, 15:12:36 »

Waarschijnlijk omdat ze ietsje groter zijn is de kracht ook groter, heb je trouwens geen schade van het heen en weer glijden of dat ze vast komen te zitten.

grtjs rolf
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 16, 2006, 15:16:25 »

Er zitten groeven in de wand. Maar daar kan Laurens meer over vertellen, maar ze lijken niet te ernstig.
Gelogd

My-life
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 16, 2006, 15:19:41 »

Omdat de pinnen iets groter zijn bedoel je?
Waarom wordt dan ook de kracht die erop komt te staan groter?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 16, 2006, 15:30:00 »

De PV's hebben duidelijk geklemd in de wand. Waarom de pinnen daardoor zijn platgeslagen is niet duidelijk. Ook is niet duidelijk wat oorzaak en wat gevolg is....
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Mei 16, 2006, 15:33:06 »

Omdat de pinnen iets groter zijn bedoel je?
Waarom wordt dan ook de kracht die erop komt te staan groter?

Zoals ik begreep waren de complete PV's ietsjes groter, niet alleen de pinnen.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014) « 1 2 ... 8 9 » Danduy 122 45371 Laatste bericht Juni 04, 2014, 20:42:12
door zert
Marcel's RS250 topic « 1 2 ... 8 9 » marcel749S 134 50756 Laatste bericht Mei 03, 2014, 19:00:34
door Danduy
Winterklus topic RS250 (ja, het is winter hier....) « 1 2 3 4 5 » Redmer 74 35056 Laatste bericht Augustus 09, 2011, 11:37:44
door Redmer
Droom wordt werkelijkheid-> Aprilia RS250 Rossi Replica « 1 2 ... 6 7 » rs250rossi 95 29214 Laatste bericht November 24, 2012, 21:36:32
door B-Art
RS250 onderdelen over na verkoop motor. martinezz 1 1548 Laatste bericht Februari 13, 2011, 22:48:46
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!