Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 00:13:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Powervalves  (gelezen 24834 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #60 Gepost op: Mei 03, 2007, 16:11:05 »

Haha nu zat ik inderdaad laatst te denken aan Dave Cooper, ik heb gisteren zijn hele uitleg over afstellen uitgedraaid.

Maar inderdaad er zit een behoorlijke ruimte tussen de PV en de schacht, heb je daar een idee in. Dikkere PV heb je niet.
Dus het resultaat zou zijn dat deze weer kapot trillen op een gegeven moment.

Ik heb deze PV via M2000, ze hebben 1,5 hun best gedaan op het circuit.

M2000 heeft alles op voorraad, zaterdag ga ik de spullen halen. Gelijk gezellig bijkletsen.

RS 250 girl, dank voor je condolance, maar dit calculeer ik in om 2Takt te rijden op het circuit. Trouwens jij gefeliciteerd Wink

grtjs rolf

Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #61 Gepost op: Mei 03, 2007, 16:55:45 »

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat je daarmee moet Rolf.
Het lijkt me niet dat er een bus in kan ter opvulling. Wellicht dat een nieuwe nikasillaag iets doet. Maar lijkt me niet.
Nieuwe cilinder is wel erg zuur voor zoiets... misschien toch even met Roke of motor2000 bellen? Of beide! 

succes en hou ons op de hoogte. Wil je trouwens ook nog ff reageren op je topic over de rem/schakelset?  Grin
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #62 Gepost op: Mei 03, 2007, 21:01:35 »

rem schakelset ik ga gelijk kijken.

grtjs rolf
Gelogd
Bonetec
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: Mei 05, 2007, 13:19:47 »

did you see this : http://www.musfoerster.com Auslasschieber = Powervalves
The Mods of the www.apriliaforum.de (with the rs250) drives with this valves and no problems
64.- Euro x 4 Powervalves

with best regards Bonetec
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #64 Gepost op: Mei 05, 2007, 13:34:24 »

thanks, i just bought new one but maybe next time.

grtjs rolf
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #65 Gepost op: Mei 08, 2007, 06:59:46 »

Het boeltje zit weer in elkaar maar bij het vullen van de koelvloeistof komt er steeds een druppel tussen de koppakking vandaan. Aandraaimoment 27Nm.

Zou een beetje vloeibare pakking(ben ik geen voorstander van) een oplossing bieden.

grtjs rolf
Gelogd
rs 250 girl
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: Mei 08, 2007, 07:10:50 »

persoonlijk zou k hem weer openhalen. Nieuwe pakking er tussen en weer goed dicht schroeven.

is even werk maar dan weet je zeker dat het goed zit.

Heb btw nog wel een koppakking voor je legge rolf.

succes Smiley
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #67 Gepost op: Mei 08, 2007, 08:32:31 »

Het boeltje zit weer in elkaar maar bij het vullen van de koelvloeistof komt er steeds een druppel tussen de koppakking vandaan. Aandraaimoment 27Nm.

Zou een beetje vloeibare pakking(ben ik geen voorstander van) een oplossing bieden.

grtjs rolf

Openhalen, schoonmaken en nieuwe pakking.  Wink
(waar blijft de foto van je rem/schakel  Grin )
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #68 Gepost op: Mei 08, 2007, 13:02:42 »

jajaja de foto maak ik vanavond, ik was gisterenavond helemaal in de war van het feit dat alles perfect ging tot ik de koelvloeistof erin deed.

Jullie kennen dat wel Sad Angry en dan is het soms lekker even alleen in de garage te zijn Grin

Afstellen powervalve lijkt moeilijker dan het werkelijk is.

Ik heb nog een pakking liggen omdat ik de complete set als reserve heb, handig als de RS kapot gaat op het circuit Grin Grin
Zo blijkt op croix gingen complete nieuwe veringen eronder bij een RS, ik verkocht weer bougies aan een ander en ik zelf had bijna mijn zuigers vervangen.

grtjs rolf
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #69 Gepost op: Mei 08, 2007, 13:15:41 »

jajaja de foto maak ik vanavond, ik was gisterenavond helemaal in de war van het feit dat alles perfect ging tot ik de koelvloeistof erin deed.

Jullie kennen dat wel Sad Angry en dan is het soms lekker even alleen in de garage te zijn Grin

Afstellen powervalve lijkt moeilijker dan het werkelijk is.

Ik heb nog een pakking liggen omdat ik de complete set als reserve heb, handig als de RS kapot gaat op het circuit Grin Grin
Zo blijkt op croix gingen complete nieuwe veringen eronder bij een RS, ik verkocht weer bougies aan een ander en ik zelf had bijna mijn zuigers vervangen.

grtjs rolf

Geen probleem Rolf.. maar je kent het wel. Je ziet iets moois, wilt het hebben... maar je moet wachten  Grin

Koelvloeistof is toch niet zo'n probleem? Ontluchting op de waterpomp, radiateur.... en natuurlijk de vuldop. De motor zo ver mogelijk naar links en recht laten overhellen is een prima oplossing om eventuele laatste luchtrestjes eruit te werken.

oh wacht.. nevermind, je bedoelt natuurlijk de lekkende cilinderkop   Undecided
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #70 Gepost op: Mei 08, 2007, 13:25:50 »

oh wacht.. nevermind, je bedoelt natuurlijk de lekkende cilinderkop   Undecided

Yep, inderdaad.
Over ontluchten van de RS250 dat was mijn eerste klus in 2004 toen ik hem wilde uit proberen en te warm werd.
Wat ook handig is gewoon de rubberen slang knijpen en als pomp gebruiken om het boeltje rond te brengen. Je hoort hem borrelen alsof het 17.30u is als ik naar huis rij voordat ik moet eten. Grin

grtjs rolf

ps
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #71 Gepost op: Mei 08, 2007, 14:19:36 »

oh wacht.. nevermind, je bedoelt natuurlijk de lekkende cilinderkop   Undecided

Yep, inderdaad.
Over ontluchten van de RS250 dat was mijn eerste klus in 2004 toen ik hem wilde uit proberen en te warm werd.
Wat ook handig is gewoon de rubberen slang knijpen en als pomp gebruiken om het boeltje rond te brengen. Je hoort hem borrelen alsof het 17.30u is als ik naar huis rij voordat ik moet eten. Grin

grtjs rolf

ps

Whehe.. en dan denken de mensen om je heen dat ze een lekke band hebben. flap flap flap  Grin
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #72 Gepost op: Mei 08, 2007, 20:59:14 »

De RS250 rijd weer en perfect, nieuwe  koppakking en klaar.

grtjs rolf
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #73 Gepost op: Juni 01, 2007, 14:47:52 »

Mijn powervalve van de RS125 is ook ten einde 
Maandag bij de 11stedentocht merkte ik dat aan het einde al dat ik geen powerband meer had,
de kabel was losgeschoten/trokken..
Dus vandaag even gecheckt, en de kabel was los ja, maar nog wel heel, alleen deze kabel had een te klein
"cilindertje" op het einde volgens mij, want de boel was nog heel, maar hij trok gewoon door het gat heen,waar
de kabel door gaat...

En ik had al een tijdelijke kabel, want de nieuwe kabel is besteld 1 1/2 week geleden... maargoed...
tblijt aprilia... dus kan maybe wel ff duren 

hier piccie
 
 



Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Bonetec
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:58:13 »

Nog even nagevraagd bij de Duitse vrienden... dit is een duidelijk geval van breuk door trillingen. Het materiaal kan dat niet aan.

citaat: sicher ein materialermüdungsbruch durch vibrationen.


The vibration comes from the crankshaft... and can also damage the => Rahmenunterzug ( don`t know the Word  Embarrassed )


Hoe kom jij trouwens aan suzuki-pv's in je RS?  Wink   

Je kunt weer origineel kopen, maar dan zou ik weer suzuki nemen. De aprilia-variant is zwakker vooral aan de schacht.
Je kunt ook dave cooper, fischer, fiedler of förster pv's halen. Die zijn ook nog es bewerkt voor een fijnere flow.  Smiley

Fischer and Fiedler are the same PV ... i got some used original PV...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014) « 1 2 ... 8 9 » Danduy 122 45374 Laatste bericht Juni 04, 2014, 20:42:12
door zert
Marcel's RS250 topic « 1 2 ... 8 9 » marcel749S 134 50760 Laatste bericht Mei 03, 2014, 19:00:34
door Danduy
Winterklus topic RS250 (ja, het is winter hier....) « 1 2 3 4 5 » Redmer 74 35056 Laatste bericht Augustus 09, 2011, 11:37:44
door Redmer
Droom wordt werkelijkheid-> Aprilia RS250 Rossi Replica « 1 2 ... 6 7 » rs250rossi 95 29216 Laatste bericht November 24, 2012, 21:36:32
door B-Art
RS250 onderdelen over na verkoop motor. martinezz 1 1548 Laatste bericht Februari 13, 2011, 22:48:46
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!