Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 01:02:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: [RS250] Navigatie monteren  (gelezen 5824 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Boertje
Gast
« Gepost op: Mei 28, 2008, 18:12:30 »

Hey Mensen van het goede leven!

Ben van plan om een navigatie systeem aan te schaffen, zeer waarschijnlijk een garmin zumo (type staat nog open)
Maar ik vroeg me af zijn hier mensen die een dergelijke systeem op de rs250 hebben geinstalleerd en zo ja waar bevestig je het aan zodat je ook de (km) / toerenteller nog een beetje kan zien.

Heb ik het trouwens goed dat het verschil tussen de zumo 500 en 550 alleen de bijgevoegde accesoires zijn?
Alle tips en ervaringen zijn welkom! 

Foto's mogen ook altijd, ben ik wel gek op 
Gelogd
Klaas
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 28, 2008, 20:46:33 »

Een draadeind dwars door het balhoofd met daaraan de rammount knobbel.
Gelogd
novaterra
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 29, 2008, 16:41:35 »

heb je daar tijd voor om op te kijken tijdens het rijden?HuhHuhHuhHuh?, met een rs ben ik drukker om dat ding tussen de 8 en 10K te houden dan te denken waar ik heen moet, laat staan om nog eens op zo'n hans hans te kijken
Gelogd
Boertje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:20:34 »

Een draadeind dwars door het balhoofd met daaraan de rammount knobbel.
Dank u! Staat genoteerd.

heb je daar tijd voor om op te kijken tijdens het rijden?HuhHuhHuhHuh?, met een rs ben ik drukker om dat ding tussen de 8 en 10K te houden dan te denken waar ik heen moet, laat staan om nog eens op zo'n hans hans te kijken

haha ja daar heb je een punt!  Wink
maar ik wil toch ook wel eens een mooie route kunnen uitstippelen zonder alles uit het hoofd te doen en bij de 4e afslag alles al kwijt zijn angel
Daarnaast gaat deze ook zo af en toe in de auto gebruikt worden.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:23:52 »








Zo had ik mijn GPS op mijn RS, en zo heb ik hem praktisch ook weer op mijn RSV gemonteerd nu 
Is trouwens een Garmin SP2610  Bevalt goed dat gepraat in me oortje waark heen moet  Roll Eyes  Grin

Greetzz

Jelmer
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Boertje
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:27:28 »

Thnx voor de pics Jelmer!

Jij hebt daar ook een draadeind door je balhoofd bij gebruikt of zie ik dat verkeerd?
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:30:58 »

Thnx voor de pics Jelmer!

Jij hebt daar ook een draadeind door je balhoofd bij gebruikt of zie ik dat verkeerd?

zie je helemaal 

Ik had een meter draadeind bij de bouwmarkt gekocht en 4 van die "borgmoertjes" en ringetjes
Had achteraf maar 10cm ofzo nodig van het draadeind, want je kunt hem nog een heel
end die buis intrekken  Roll Eyes.

Dus eerst draadeind door het balhoofd gedaan, toen op de onderkant ringetjes + 2 borgmoertjes gemonteerd,
toen aan de bovenkant het "bolletje" van de gps erop gedaan enrringetjes + 2 borgmoertjes,
en het overige stuk voorzichtig eraf zagen 
En klaar is keeeeees uhhh.... klaar was Jelmer 

En op deze manier heb ik het nu ook op de RSV gedaan  en werkt 
Zat MUURvast 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Boertje
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:33:59 »

Oke perfect zijn we daar ook weer uit! 

Nu nog bepalen welke het nou moet worden de Zumo 550 of toch de TT rider 2.. van het weekend maar is langs waypoint beide apparaatjes in het echt bekijken.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:45:16 »

Zumoooo  Grin

P.S. vraag gelijk ff of ze de ARA ff trug mailen  Roll Eyes
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Boertje
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:47:57 »

Zumoooo  Grin

P.S. vraag gelijk ff of ze de ARA ff trug mailen  Roll Eyes

Oke zal ik doen! 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 29, 2008, 17:58:32 »

Zumoooo  Grin

P.S. vraag gelijk ff of ze de ARA ff trug mailen  Roll Eyes

Oke zal ik doen! 

Ze weten wie ik ben (tenminste...als het goed is...  )
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Sharky
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 29, 2008, 18:28:08 »

De Garmin Zumo heeft alleen het nadeel dat bij snel bochtenwerk de navigatie niet meer weet waar je bent. De kaart op het schermpje tolt als een dwaze rond en zoomt in en uit. Andere navigaties hebben dat niet zo snel. En als je een RS250, of een RSV, hebt, dan wil je nog wel eens lekker bochtenwerk pakken.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 29, 2008, 18:39:08 »

hebk met de SP2610 geen last van 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Boertje
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 29, 2008, 18:50:52 »

De Garmin Zumo heeft alleen het nadeel dat bij snel bochtenwerk de navigatie niet meer weet waar je bent. De kaart op het schermpje tolt als een dwaze rond en zoomt in en uit. Andere navigaties hebben dat niet zo snel. En als je een RS250, of een RSV, hebt, dan wil je nog wel eens lekker bochtenwerk pakken.

Oke, welke andere heb jij nog meer gehad even ter vergelijking Smiley

Heb hier wel is een tomtom mee gehad (in de vierwieler) maar die had daar ook nogal last van met plekke waar veel bomen waren erg vervelend is dat!
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 29, 2008, 19:03:32 »

wil je nieuw of is 2de hands ook goed?

Ik heb mijn SP2610 2de hands gekocht  ,
was toen nog maar amper 1 jaartje oud  factuur zat er nog bij,.... + auto en motorspullen... ā‚¬1100,- geloofk  Shocked
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10924 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25447 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45131 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18684 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16202 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!