Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 09:03:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: VW gaat motorfietsen maken  (gelezen 11726 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vincent
Gast
« Gepost op: Mei 29, 2008, 10:01:34 »

http://www.motorfreaks.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=10955&Itemid=58

Wat moet je hier nu weer van denken. komen ze er als autobouwer eindelijk achter wat de oplossing is om files te voorkomen. Ook wel weer leuk een nieuw motormerk erbij. Met al die diesel techniek daar bij VW krijgen we binnenkort vast een tdi motorfiets.  Grin

Vincent
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 29, 2008, 10:18:49 »

Er is een kleiner verschil tussen motorfietsen en autos produceren dan tussen ondernemer en liefhebber.

Er zijn bij zowel twee- als vierwielers liefhebber-fabrikanten en investeerders-fabrikanten.

Met name de duitse ´gemotoriseerde´ industrie is traditioneel zeer op tweewielers gericht geweest omdat daar de markt lag. Die markt is na de jaren vijftig verschoven en dus het productie-accent.
Nu is de motorfiets weer commercieel interessant genoeg voor een andere beweging.
Waarom denk je dat er ´Fiat´ op de Yamaha van Rossi staat? of waarom Fiat eigenaar van Ducati is?

Mbt Volkswagen is het waarschijnlijk niet zo dat ´Volkswagen´ motorfietsen in de winkel gaat zetten. Bedenk dat NSU ook eigendom is van hetzelfde concern. De Audi TT leunt met die naam nota bene zwaar op de mótorfietshistorie!
Een nieuwe Neckarsulm op twee wielen zou heel logisch zijn, met als eerste instapmodel een hoogst moderne maar retro 125 Quickly of nĂłg beter de Fox!

http://www.nsu-greifzu.de/html/nsu_fox.html

Let op: compleet met monoshock in 1950!

Ik kan zelfs al een slagzin ´bedenken´: Fixe fahrer fahren Fox  Grin
It´s elementary.
« Laatste verandering: Mei 29, 2008, 10:40:36 door Huertecilla » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 29, 2008, 10:41:05 »

Die impresiefoto lijkt een beetje op de shiver
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 29, 2008, 10:43:04 »

Die impresiefoto lijkt een beetje op de shiver

...en op een Sachs-ontwerp van >20 jaar terug  Wink

peter
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2008, 10:51:00 »

In de begindagen van de club heeft lid van het eerste uur en pegaso-kilometervreter Jan op een herleving van die Sachs V-twin geréden zelfs.

Was toen sprake van een grote introductie welek op de Nordschleife zou plaatsvinden en ik zou daar dan rijden maar?Huh??  De markt was blijkbaar nog niet rijp voor een wederopstanding van de Sachs-motorfiets.
Als hij nog lid is kan Jan daar vast wel meer over uit zijn grijzen cellen opgraven.

Nogmaals, het lijkt mĂ­j volkomen logisch als het VW-concern via NSU de motorfietsmarkt op stapt.

´Was ist aus der früheren Firma NSU geworden?
 
Mitte der 50er Jahre war auch bei NSU das Ende der Motorräder abzusehen, da die meisten Menschen nach einem Dach ĂĽber dem Kopf strebten. Dies wurde schon recht frĂĽh in Neckarsulm erkannt, und so stieg man Mitte der 50er Jahre wieder in das Automobilgeschäft ein. Neben den Motorrädern wurden die Roller und Mopeds, die berĂĽhmte Quickly, gebaut und weiterentwicklet. Anfang der 60er Jahre war die Zeit fĂĽr Zweiräder ĂĽber 50 ccm sehr schlecht geworden, so dass die Einstellung der Produktion ein Folgeschritt war. Die Moped-Produktion wurde im Sommer 1968 aufgegeben. Nach den "Prinzen" setzte NSU auf die  zukunftsträchtige Technik des Wankelmotors. Da die Kapitaldecke der NSU AG immer recht schmal war, wurde nach einem starken Partner gesucht. Den fand man 1969 im VW-Konzern, der NSU unter seiner vor kurzem erworbenen Marke Audi einverleibte. Es entstand die Audi Auto-Union NSU AG. Aus Marketing-GrĂĽnden verschwand 1985 der Name NSU aus der Gesellschaft, die von da an als Audi AG firmiert. Ganz tot ist NSU aber nicht. Als Bewahrer der Tradition und der Markenrechte existiert die NSU GmbH in Neckarsulm. Sie verwaltet die Namensrechte, denn nach wie vor gibt es Fahrräder mit NSU auf dem Rahmen (ZEG). Im frĂĽheren NSU-Werk in Neckarsulm werden heute der AUDI A2, A6 und A8 gebaut.´



peter
« Laatste verandering: Mei 29, 2008, 10:52:44 door Huertecilla » Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 29, 2008, 11:01:42 »

Peter bedankt voor de info en geschiedenisles.

"Bedenk dat NSU ook eigendom is van hetzelfde concern. De Audi TT leunt met die naam nota bene zwaar op de mĂłtorfietshistorie!"

Leuk om te weten.

Vincent
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2008, 11:17:52 »

Pfffff nee hĂ©, nou ik zeg het nu alvast nooit een vw motorfiets in mijn garage  Massaproducten net zoals de auto's 
Laten ze het lekker bij auto's houden, straks krijgen we nog Saab, Citroën (haha dat wordt lachen), Peugeot (idem, lekker sofa vering), Kia, Toyota etc........
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2008, 11:29:34 »

Die impresiefoto lijkt een beetje op de shiver

zeg maar rustig een beetje veel.
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 29, 2008, 11:56:01 »

Pfffff nee hé, nou ik zeg het nu alvast nooit een vw motorfiets in mijn garage  Massaproducten net zoals de auto's 
Huh? Wat denk jij dat 99,9% van de motorfietsen in de winkel zijn? Denk jij dat wat bij Volkwagen gebeurt anders is dan bij Aprilia? De productielijnen zijn exact hetzelde! De schaal is groter en dat is het enige verschil.
Zelf een ´sp´-model komt van dezelfde lijn, wordt alleen voor wat extra aandacht apart gezet. Doorgaans echter is zelfs die ´sp´-lijn volgens hetzelfde massaproductie-principe opgezet.
Vergelijk ze met BMW´M-serie. Geen principieel verschil.
Motorfietsen zijn in de regel dezelfde massaproducten als modale autos. Of er verschil is in de grootte van ´massa´ is fundamenteel irrelevant.

Verder is het helemaal goed voor de motorfietsindustrie als geheel en de klant wanneer een dergelijk concern zich over de motorfiets gaat buigen.
Kijk eens GOED naar wat de geheel en al volgens huidige productie-principes gemaakte NSU Fox was/is. Een set werkelijk nog steeds hoogst moderne specificaties in een motorfiets welke licht, zuinig, betrouwbaar en goedkoop was.
De huidige motorfietsen zijn verschrikkelijk DUUR en op een enkeling na dertien-in-een-dozijn-techniek.
Als ik zie wat de duitse massaproducenten 70 jaar geleden konden bedenken dan mogen ze dat van mij eerder gister dan vandaag nog eens doen. Zelfs als ze geheel fantasieloos hetzelfde ding met moderne inzichten en materialen zouden maken zou het een warp-sprong vooruit zijn!

Jouw reactie geeft trouwens perfect aan waarom het VW-concern dat beter onder de NSU-badge kan doen. Elementary  Grin
Er zit HEEL veel kennis bij Volkswagen-Audi-NSU en dat zou een hoogst welkome frisse ontwerpwind kúnnen zijn.
Oh, enneh de Ducati vierpitters zouden nooit bestaan hebben zonder de kennis in het Fiat-concern. Fiat geld en Fiat kennis in een modern gebouw van Fiat. Dat er ´Ducati´ op staat is marketing.

Zo kan ik veel voorbeelden geven.
Zelfs het door mij zo geliefde Fantic wat door een liefhebber uit pure liefhebberij nieuw leven ingeblazen is, is GELUKKIG ´massa´-productie´. Zelfs de op een aprt lijntje extra aandacht gegeven ´competizione´ is exact hetzelfde als de sp-lijn van Ducati en de M-serie van BMW.
Ik wil echter nog steeds HEEL graag een ´competizione´!!!!

Als je een door liefhebbers met de hand gemaakt moderne motorfiets wil moet je éven wachten op de eerste serie Fantic 125 H2O Competizione. Komt deze zomer voor het nieuwe enduro-seizoen. Moet je NU voor aan de deur hangen maar als je geen enduro-cv kan laten zien ben ik bang dat je mag wachten.
Daarna komt er namelijk ook een productielijntje voor en daar worden ze NIET slechter van.

peter
« Laatste verandering: Mei 29, 2008, 12:15:55 door Huertecilla » Gelogd
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 29, 2008, 22:15:05 »

Wat mij betreft welkom in de motor wereld, zal er waarschijnlijk nooit Ă©Ă©n kopen maar meer keus en aanbod daar wordt het alleen maar leuker van
Ik blijf wel gewoon op mijn Mille rijden Grin
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 30, 2008, 07:19:32 »

lijkt me wel wat... een diesel 
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 30, 2008, 08:00:26 »

lijkt me wel wat... een diesel 

Dit

is een diesel; een 2-takt zelfontbrander welke 5e overal werd in de Dakar rally en winnaar in zijn klasse.

VW gaat echter niet met een diesel o.i.d. komen hoor  Wink 

peter
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 30, 2008, 08:01:08 »

Peter,

Begrijp ik allemaal wel maar het is bij vw gewoon massaproductie en weinig origineel (dan heb ik het over vw en laat de rest van de groep (lambo, porsche, audi .....) buiten kijf).
Aprilia maakt alleen motoren en brommers, duc alleen motoren, kawa idem. Naar mijn mening besteed men dan alle aandacht aan dat product.
Als ik iets koop (witgoed o.i.d.) dan ga ik ook voor het merk wat dat ene product specifiek maakt. Canon/nikkon voor camera's, b&w/dali/totem voor de speakers, rotel/rega voor de audio. Ik ga dan niet voor sony o.i.d. niet dat het niet goed is maar die gasten maken zo'n beetje alles en dat gaat toch vaak ten koste van iets  Wink

Kennis zal er in overvloed zijn bij VW-Audi-Nsu maar goed da's voornamelijk op gebied van 4 wielers. De nieuwe VM (VolksMotor) met electrisch verwarmde spiegels, stuurbekrachtiging, abs, esp, regensensor, 6 airbags, koplampsproeier, pdc, dvd speler...... ik moet er niet aan denken  

Maar goed er zal ongetwijfeld een markt voor zijn, gaat immers niet om mijn mening  Wink Denk dat het ook meer een probleem is dat ik wat tegen VW en Opel heb  Grin Eenheidsworst
« Laatste verandering: Mei 30, 2008, 08:04:04 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 30, 2008, 08:12:33 »

tja.. maar BMW, honda en suzuki bouwen wel auto's... en die verkopen genoeg motoren  Grin

Ik snap het wel en als VW een mooie motor zou bouwen .. wil ik er ook best op sturen. Ik hoop dat Peter ongelijk heeft... en er wel een diesel komt. De Nm's... het verbruik... 
Gelogd

mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 30, 2008, 08:23:47 »

Tja maar die BMW motoren blijft een apart verhaal, veel luxe en comfort. Is op zich heerlijk als je veel km's maakt  Suzuki maakt best mooi spul en was niet duur, tegenwoordig kost de Gixxer 1000cc net zoveel als de andere 1000cc's. Toch kon je vroeger zien/voelen/horen dat het wat minder was bij de motoren, heb je weleens gehoord hoe zo'n ding schakelde (behoorlijk rauw)? Ik weet niet hoe dat anno 2008 is, zal wel beter/over zijn maar goed om de prijs hoef je het tegenwoordig niet meer te doen bij Suzuki. Honda..... ja da's gewoon super goed, over het model valt te twisten maar als je zo'n motor goed bekijkt dan zit dat wel heel goed in elkaar. Check die lasnaden maar eens op het frame, heb dat een x vergeleken met een kawa en soes. Vrienden van me hadden een x zo'n opwelling dat ze de velgen gingen polysten: Yamaha, het was er voor de doek al af, suzuki, kawa idem. Totdat de blade aan de beurt was.............afbijt van de Praxis  afbijt van de spuiter  uiteindelijk met schuurpapier de verf er af moeten halen en daarna heel goed polysten.

Ik vond de Aprilia veel mooier dan de SP1 & SP2, vandaar mijn Aprilia keuze en vervolgens het virus 
« Laatste verandering: Mei 30, 2008, 08:31:39 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44094 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12910 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8103 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!