Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 13:58:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: VW gaat motorfietsen maken  (gelezen 11728 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huertecilla
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 30, 2008, 08:51:32 »

NOGmaals: ....en Ducati is een Fiat met een mooie badge.

Door kennis, ervaring en kunde wordt zo´n ding in elkaar geschroefd én op de markt gezet. Dit laatste is een belangrijk deel van ´het product´ en de reden waarom concerns in deze industrie verschillende merken voeren. Dat maakt het wat een merk ´is´ volkomen diffuus.
Als het VW-conglomeraat kennis van KTM inhuurt, blokken naar eigen specificaties bij Rotax laat maken en in een oud pand van NSU een hagelnieuwe lijn met dezelfde apparatuur als Aprilia inricht, wat ´is´ het dan?Waar de vaardigheden vandaan komen of de financiering en de sticker die erop gaat zijn de crux niet:

´The proof of the pudding is in the eating.´


Als een met zórg in elkaar gezette motorfiets wil, dan zal je naar speciale dingen moeten kijken. De eerder genoemde H2O van Fantic is zo´n ding. Die wordt écht alsof het een persoonlijk project is niet op een lijn gemaakt. Kost je wel 6500 euro voor een 125 cc.
De 50 cc. uit 2006/7 is ook zo´n ding. kostte bijna 5 (VIJF!) miel voor een snelle brommer.
Ja, kunt op wielen en er zijn/worden enduro-kamioenschappen mee opgestapeld, maar 99,99% van de rijders kan er bij benádering niet goed genoeg voor rijden. Niet alleen dat je het potentieel niet benut, maar  het is gewoon ongeschikt voor normalere rijcapiciteiten. Daar is de massproductiefiets wĂ©l voor geschikt. Daar heb je voor veel minder geld een beter geschikt ding aan als je rĂ­jden wil want ´the proof of the pudding....´  Wink



Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 30, 2008, 09:01:12 »

Tja als je geld hebt (fiat -> duc, vw->.......)
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Huertecilla
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 30, 2008, 09:21:07 »

Tja als je geld hebt (fiat -> duc, vw->.......)

Wel, dat is omdat de motorfietsmarkt een lucratieve markt is en dat geld komt van aandeelhouders. De bestuurders zoueken alleen maar voor de aandeelhouder lucratieve investeringsmogelijkheden.
De automobielmarkt is in het westen behoorlijk stabiel en voor uitbreiding is de motorfiets erg aantrekkelijk. Heeft NIETS met ´merk´ VW of Fiat te maken. Dat zijn anonieme aandeelhouders.
Bij Aprilia lág, tot de reddende kapitaalinjectie van buiten, dat anders.
Wederom is het een geval van ´zoek het geld´.
Italië heeft een rijke historie van families met geld waaruit een hobby op twee wielen gefinancierd wordt. Dát, die liefhebber die motorfietsproducent wordt, is denk ik wat jij zoekt.
Ik begrijp dat helemaal; dat is waarom ik zo weg ben van de nieuwe Fantics. Daar zijn een half dozijn schitterende Ă©xtras bij maar echter geen enkel rationeel argument  Grin
Kijk ik vind het een waanzĂ­nnig idee dat onder meer Magnaldi, Michaud en Signorelli een met zorg in elkaar geschroefde Fantic Caballero gekocht hebben, maar bĂ©ter wordt het ding daar niet door. Dat is een heel goed voorbeeld van een bewust gekozen vorm van marketing. De huidige fabriek heeft NIETS met de oude van doen; het is 10 jaar een merknaam op de plank geweest en dat is als kale ´sticker´ gekocht. Door een liefhebber, een merkenthousiast, een fan en dát  ´is´ het merk.
Dat is de vergelijkbaar met een overtreffende trap van de meerwaarde van een ´Haga´- of een ´Edwards´ replica. 
Ik begrijp dus volledig wat je bedoelt met jouw aversie tegen een VolksMotorrad. Het is echter niet correct om dat in negatieve zin tegen de motorfietsmerken in de winkels af te zetten. Die zijn exact hetzelfde, met alleen een andere marketing-identiteit.

peter
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 30, 2008, 11:01:03 »

Zoals ik al zei het zal mijn aversie tegen VW zijn  Cool
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 30, 2008, 12:23:36 »

Zoals ik al zei het zal mijn aversie tegen VW zijn  Cool

Gelukkig zijn we allemaal dol op Piaggio! 



 
Gelogd

Timfiz
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 30, 2008, 13:48:34 »

Wat ik me toch afvraag PETER. Kopieer jij stukjes uit een artikel en plak jij ze in de topics, want wat ken jij lullen zeg. Elk topic die ik lees en is zo geschreven dat het net uit een motorblad komt.   

Ik heb er ook wel een mening over, maar als ik dat ga typen, dan heb ik geen eens tijd ver om te gaan tuffen, dus doe ik dit ook niet. 

Koop VW koop er een eigen monteur bij met onderdelen magazijn. Is goedkoper, dan elke keer naar de dealer gaan. Kort genoeg!!!  Grin Grin Grin
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 30, 2008, 15:09:12 »

Elk topic die ik lees en is zo geschreven dat het net uit een motorblad komt.   

Dank u dank u Embarrassed Embarrassed


Alhoewel, ik weet eigenlijk niet of het wel een compliment Ă­s  Undecided Undecided wat ik in motorbladen lees is in de regel wel erg oppervlakkig  Cry

peter
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 30, 2008, 15:33:09 »

Elk topic die ik lees en is zo geschreven dat het net uit een motorblad komt.   

Dank u dank u Embarrassed Embarrassed


Alhoewel, ik weet eigenlijk niet of het wel een compliment Ă­s  Undecided Undecided wat ik in motorbladen lees is in de regel wel erg oppervlakkig  Cry

peter
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 30, 2008, 15:49:14 »

Elk topic die ik lees en is zo geschreven dat het net uit een motorblad komt.   

Dank u dank u Embarrassed Embarrassed


Alhoewel, ik weet eigenlijk niet of het wel een compliment Ă­s  Undecided Undecided wat ik in motorbladen lees is in de regel wel erg oppervlakkig  Cry

peter

  Zo'n antwoord had ik wel verwacht 

Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 30, 2008, 15:57:08 »

Zo'n antwoord had ik wel verwacht 



 

peter
Gelogd
dsc1993
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Juni 01, 2008, 10:31:49 »

Amen
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Juni 02, 2008, 08:32:03 »

  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Huertecilla
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Juni 08, 2008, 19:42:45 »

Voorbeeldje handwerk:

Hier JoĂ«l Robert op bezoek bij de fabriek (om zijn eigen brommer op te halen  Grin) waar Ă©Ă©n persoon de motorblokjes voor de 50 cc. Competizione bouwt.



en hier de 50 Competizione welke in België halverwege het enduro seizoen het klassement leidde



Mooi hoor, dan handwerk 
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 09, 2008, 15:56:37 »

Is FIAT eigenaar van Ducati?Huh? Waarom sponseren ze dan die Duc niet??? Voor mij is dit allemaal nieuwe info hoor.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Juni 09, 2008, 16:58:09 »

Volgens mij is FIAT idd geen eigenaar van Ducati.
 Ducati is sinds 2005 in handen van "Investindustrial Holdings", een Italiaanse inversteerders-groep.

Maar het zou best wel kunnen dat FIAT een groot belang heeft in Ducati en Alfa-Romeo (FIAT-Groep) is sponsor van Ducati...
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10042 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44095 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12911 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8103 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!