Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 08:54:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verplichte vermogensbegrenzer op motoren  (gelezen 38180 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 03, 2008, 15:55:40 »

ik zal de laatste zijn die zegt dat de eindverantwoording niet bij de berijder ligt maar
het gaat de laatste tijd wel steeds extremer met het vermogen , een straatfiets met
200 pk , ik hoef hem niet mijn mille heeft meer dan genoeg vermogen krijg het nu al
niet de weg op en zeker in de regen is het gevaarlijk. werk liever aan veiligheid en berijdbaarheid
ook bij slecht weer
Gelogd

if it runs , race it
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 03, 2008, 16:04:04 »

maar waarom dat van boven opleggen? Ik snap de regelgeilheid van de overheid niet!
De burger wordt behandeld als een onverantwoordelijke imbeciel.
Gelogd

MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 03, 2008, 16:14:36 »

Motoren met ABS en Drive mode selector,stand A voor het echte werk,stand B voor normale omstandigheden en stand C voor regen in de regen....kan het nog veiliger?ja...op de fiets... ....
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 03, 2008, 16:15:17 »

werk liever aan veiligheid en berijdbaarheid ook bij slecht weer
Zo heb je als normale sterveling in het terrein meer aan een KTM 200GS met een dikkere voetpakking dan aan een 250 of 400EXC, laat staan aan nog dikker en sneller.
Dat hype gedoe in motorbladen is allemaal mooie machopraat doch dat vult geen gaten. Het is door journalisten verwoordde marketing.
JuĂ­st omdat de motorfiets voor de meesten geen vervoermiddel meer is, is gebruiksvriendelijk het belangrijkste kriterium omdat de modale rijder er slechts incidenteel mee rijdt.
Ik weet niet meer hoeveel pep mijn BMW K75S had, maar dat was echt ruĂ­m genoeg bij heel veel kilometers voor werk en onwijs plezier. Met een relatief bescheiden vermogen accellereerde die al sneller, liep harder dan de overige weggebruikers als referentie hebben. Dat is in het nu nog drukkere verkeer alleen maar erger geworden.

Enn RSVRR100RRrr met 5 pk meer. Tsk, heb je er 55 ipv 50 die je niet kan gebruiken  
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 03, 2008, 16:38:17 »

De burger wordt behandeld als een onverantwoordelijke imbeciel.

Het probleem is dat er veel onverantwoordelijke debielen ZIJN en de staat verantwoordelijk is voor het beheer van het vangnet. Die debielen kosten de samenleving ERG veel geld en veroorzaken sociale onrust.
Twee redenen voor de overheid om iets te moéten doen.
De overheid regelt het liefste NIETS, want dat is weer meer ambtenarij. Als minder verkeersregels leiden tot minder doden dan is dat win - win en wordt er HEEL snel veel afgeschaft.

Je kan als motorrijder wel roepen dat er niets aan de hand is, er niet teveel doden vallen en er niet onverantwoord gedaan wordt op motorfietsen, maar dan steek je je hoofd in het zand.
Nee, het plaatje is niet zwart-wit maar motorfietsen leveren absurde prestaties voor een bedrag wat in het bereik is van erg veel mensen. Voor een habbekrats koop je een gebruikte superfiets en dat is financieel in het bereik van ook de onverantwoorde debielen.
Voor een Porsche of Ferrari moet je bepaald wat meer meebrengen en dat is gelijk een fundamenteel andere situatie.

Het prestatieniveau van supermotorfietsen is dermate hoog dat het torenhoog uitsteekt boven de vaardigheden van de modale koper en nog verder boven het referentiekader van de modale weggebruiker.
Het is voor oma echt niet te bevatten dat die aan de overkant van de kruising stilstaande motorfiets binnen 2 secondes bij haar kan zijn. Zij heeft al meer nodig om te beslĂ­ssen!

Ja, tweedere van de dodelijke ongelukken wordt veroorzaakt door automobilisten, doch wie een bééje eerlijk is weet dat het voor een modale automobilist ook lang niet altijd zo makkelijk is om te bevatten dat een RSV Mille geen Renault Twingo is. Oma en de modale automobilist zijn wél ´de samenleving´ en het aanpassen van die twee aan moderne motorfietsen is een illusie. Dus??? Zeg het maar? Je hoofd in het zand steken of wat?!

peter
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 03, 2008, 16:55:34 »

De burger wordt behandeld als een onverantwoordelijke imbeciel.

Het probleem is dat er veel onverantwoordelijke debielen ZIJN en de staat verantwoordelijk is voor het beheer van het vangnet. Die debielen kosten de samenleving ERG veel geld en veroorzaken sociale onrust.
Twee redenen voor de overheid om iets te moéten doen.
De overheid regelt het liefste NIETS, want dat is weer meer ambtenarij. Als minder verkeersregels leiden tot minder doden dan is dat win - win en wordt er HEEL snel veel afgeschaft.

Je kan als motorrijder wel roepen dat er niets aan de hand is, er niet teveel doden vallen en er niet onverantwoord gedaan wordt op motorfietsen, maar dan steek je je hoofd in het zand.
Nee, het plaatje is niet zwart-wit maar motorfietsen leveren absurde prestaties voor een bedrag wat in het bereik is van erg veel mensen. Voor een habbekrats koop je een gebruikte superfiets en dat is financieel in het bereik van ook de onverantwoorde debielen.
Voor een Porsche of Ferrari moet je bepaald wat meer meebrengen en dat is gelijk een fundamenteel andere situatie.

Het prestatieniveau van supermotorfietsen is dermate hoog dat het torenhoog uitsteekt boven de vaardigheden van de modale koper en nog verder boven het referentiekader van de modale weggebruiker.
Het is voor oma echt niet te bevatten dat die aan de overkant van de kruising stilstaande motorfiets binnen 2 secondes bij haar kan zijn. Zij heeft al meer nodig om te beslĂ­ssen!

Ja, tweedere van de dodelijke ongelukken wordt veroorzaakt door automobilisten, doch wie een bééje eerlijk is weet dat het voor een modale automobilist ook lang niet altijd zo makkelijk is om te bevatten dat een RSV Mille geen Renault Twingo is. Oma en de modale automobilist zijn wél ´de samenleving´ en het aanpassen van die twee aan moderne motorfietsen is een illusie. Dus??? Zeg het maar? Je hoofd in het zand steken of wat?!

peter

Conclusie: debielen van de weg halen! Dan maar het boetebeleid bij grove overtredingen verscherpen, rijbewijzen langer innemen etc. Je kunt zelfs denken aan verscherpte eigen risico's bij grove verkeersovertredingen welke uitmonden in een ongeval. Laat mensen maar opdraaien voor hun eigen fouten!

Bij Ă©Ă©n opmerking maak je een cruciale denkfout. Citaat:
"De overheid regelt het liefste NIETS, want dat is weer meer ambtenarij." Volgens mij ben je al een tijdje weg uit Nederland...

De overheid regelt het liefst ALLES, want dat is weer meer ambtenarij.  (!!!) Nederland is zo vastgeroest met al haar regels dat elke vorm van flexabiliteit om zeep wordt geholpen. Om terug te komen op een aloud voorbeeld: de boete voor een flinke snelheidsovertreding op een lege snelweg midden in de nacht... ik kan mij niet voorstellen dat een (bijvoorbeeld) spaanse agent daar wakker van ligt. In nederland ben je een onverantwoorde wegmisbruiker.
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 03, 2008, 18:28:07 »


Conclusie: debielen van de weg halen! Dan maar het boetebeleid bij grove overtredingen verscherpen, rijbewijzen langer innemen etc. Je kunt zelfs denken aan verscherpte eigen risico's bij grove verkeersovertredingen welke uitmonden in een ongeval. Laat mensen maar opdraaien voor hun eigen fouten!

Dat zou ik graag willen doch dat werkt niet en onschuldige derden zijn de pisang. Jij gaat er onterecht vanuit dat iedereen verzekerd is omdat jij denkt dat de verplichting dáárvan ineens wél een groot goed is.
Het is het probleem van de illegaliteit: dat valt per definitie buiten de wet. Je kan geen wet maken voor iemand die zich wetteloos gedraagt. Die rijdt gewoon met een nummerplaat van een ander en zonder verzekering etc.

Hier is er een puntensysteem. Dat werkt voor de fatsoenlijke mensen die toch al niet het probleem waren. De asos rijden simpel verder zonder rijbewijs en zonder verzekering. Ze hebben geen geld, dus slachtoffers vallen terug op overheidshulp. Daar moet de overheid dus weer wat mee want dat is haar taak.

Dat houdt in dat ook bij ´eigen verantwoordelijkheid´ de overheid met een dubbele veantwoordelijkheid opgezadeld wordt en dus recht van regelen heeft.

Feit is dat er teveel doden vallen onder rijders van ´zware´ motorfietsen wat sociaal en financieel een hoge prijs heeft.
Een grote onderliggende aanleiding is het absurde prestatieniveau van supermotorfietsen welke voor iedereen binnen bereik liggen en wat door het brede publiek niet begrepen wordt.

Dus?? Wat te doen aan het verontrustende fenomeen dat het aantal dode motorrijders stijgt terwijl het totale aantal verkeersslachtoffers daalt?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Juni 03, 2008, 18:47:07 »

zover mij bekend is er geen verband tussen ongelukken met motorfietsen en het toegenomen vermogen... het merendeel van de ongelukken komt door onoplettendheid van derden. En dat ongeacht de snelheid!

En... jouw zogenaamde wettelozen trekken zich dan ook echt niets aan van een 'vermogens'beperking. Stekkertje eruit (net als bij vrachtwagens) en het probleem is opgelost.

Niet iedereen vind het leuk om op 200cc offroad-motoren te rijden... ieder zn hobby Peter!

Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie.
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 03, 2008, 18:51:20 »

Ik vraag me af of de meeste motor doden onder super sport/bike rijders vallen, is volgens mij niet zo  er is nooit bewezen dat fietsen met meer pk's meer gevaar opleveren.
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Juni 03, 2008, 19:55:15 »

Ik vraag me af of de meeste motor doden onder super sport/bike rijders vallen, is volgens mij niet zo  er is nooit bewezen dat fietsen met meer pk's meer gevaar opleveren.

Roep je dat op basis van statische kennis? Ken je de europesche ongevalstatsistieken? of is jouw wens de vader van de gedachte?!

Ik ken de gegevens niet in detail en weet alleen dat er een grote stijging is en een significant groter aantal onder ´gran cilindrada´, >400 cc.
De conclusie van onderzoekers is dat het prestatieniveau en (al dan niet in combinatie met) de relatieve onervarenheid van de rijders problemen zijn.

Of ´wij´ dat nu leuk of vervelend vinden:
Veel motorfietsen hebben heel speciaal prestatieniveau en zijn in het bereik van normale rijders met heel gewone vaardigheden. Dat is absurd.
Veel motorfietsen zouden als ze legaal in NL gereden werden nooit in de twee hoogste versnellingen komen. Dit gegeven is absurd.
Verder is het werkelijkheid dat die motorfietsen wel vet in die versnellingen gereden worden en gevolgschade neemt exponentieel toe met snelheid.
Gaat er hier iemand beweren dat met snellere motorfietsen niet makkelijker harder gereden wordt?! Met snelheid is een keĂ­harde, bewezen relatie.

@johan: ik heb geen 200cc., wel ook een Duke en een VFR en of het de meug van iedereen of niemand is, is de crux niet. Er is een fors probleem en daar valt het hoofd niet over in het zand te steken want daar moĂ©t wat aan gebeuren. 
Een stijgende trent aan dodelijke motorongevallen in een dalende trent van verkeersongevallen is niet acceptabel en NIEMANDS meug.
De motorfiets is hier heel populair en de overheid ZET al op grote schaal beschermers om de vangrailpaaltjes en IS al met een campagne gericht op automobilisten bezig doch daar worden motorfietsen niet beter zichtbaar van en ook niet minder ´plotseling´ voor hen.

Zoals je schreef is deze discussie inderdaad niet bijzonder vruchtbaar omdat de meeste motorrijders helemaal niet aan de werkelijkheid willen dat speed kills en niet willen erkennen dat met krachtiger motorfietsen wel makkelijker harder gereden wordt.
Gelogd
P968
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 55

2003 TUONO

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Juni 03, 2008, 20:06:18 »

 

Ieder z'n mening en ideeĂ«n: dat blijkt wel. Zo ongeveer als met het klimaat de Ă©Ă©n beweert iets, de ander ontkracht het weer 

Wellicht iemand interesse in echt wetenschappelijk onderzoek doen 

Mensen, we moeten toch langzamerhand sch***ziek worden van alle bemoeizucht  van anderen, en dan vooral de overheid Roll Eyes
Laten we gewoon echt alles wat leuk is verbieden :
Niet meer met de motor op de weg, want dat is gevaarlijk.
Niet meer met de enduro in de weilanden, want dat maakt herrie
Niet meer roken, want dat is asociaal
Niet meer uit eten, want er hebben zo veel mensen honger
Niet meer in de auto, want dat is slecht voor het millieu
Niet meer in het vliegtuig, want dat kost schaarse brandstof
Niet meer drinken want dat is een slecht voorbeeld voor onze kinderen
Niet meer naar de winkel voor nieuwe kleren, want die hebben we niet nodig
Niet meer mobiel bellen, want daar storen anderen zich aan
Nog even en dan:
Niet meer leven in Holland, want daar is toch geen zak meer aan 
Gelogd

there is no such thing as a free lunch !
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Juni 03, 2008, 20:15:25 »

Ik zeg gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas



einde discussie........
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #27 Gepost op: Juni 03, 2008, 20:47:33 »

Ik zeg gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas



einde discussie........
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huertecilla
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 03, 2008, 20:57:32 »

Niet meer leven in Holland, want daar is toch geen zak meer aan 

Dat was voor mij 10 jaar terug al zo  Kiss

Al met al is er echter helemaal geen reden tot polemiek want uiteindelijk gaat het om een streven naar minder dode motorrijders!
Als je moeite hebt met een deel van de mogelijke invullingen, wordt dan lid van de MAG want dat is de enige echt effectieve motorfietslobby. Sportbonden hebben een daarvoor veel te complexe agendas.

@milleevo:  daar is een mooie spaanse voor a3vt en dat kan ook zĂłnder hyperbike want slaat op de mĂ©ns.
Ik ben zaterdag met de 125 cc. Innova wat verder op pad geweest en heb me op een paar wegen hier ronduit uitgeleefd. Letterlijk het snot voor mijn ogen op mijn zonnebril gereden. Achter de km.teller weggekropen met iets mee loopt dat ding met mij erop 110 en dat haal je op de stuurwegen hier niet.
Niet met de Duke noch met de VFR kan ik bevredigender stuurplezier hebben. Wel veel VEEL harder mezelf het veel dunner door de broek laten lopen. Op het scootmotording met lulligheidsfactor 10 kan ik mezélf onbeteugeld uitleven; atreverME.
Enneh... met zó´n lullige motorfiets heb ik geen penisverlĂ©nger nodig  

Maar goed er waren/zijn ook legio motorrijders die de kracht in de humor met zelfspot van de Purple Helmets niet waardeerden.
Bijvoorbeeld op het Eiland Man voelde menig hyperbike-rijder zich danig op de pik getrapt over de heiligeschennis als er een PurpleHelmet als een vleermuis door de bochten scheurde met de lange jas achter de C90 wapperend
Ergens voor gaan heeft met jezĂ©lf te maken, met volwassenheid en onvolwasenheid icm met superprestaties van een hyperbike is... euhm.... subpotimaal en suboptimaal is minder veilig. Maar goed daar doet de nieuwe carbonhelm of een inlegkruisje weer veel aan, aan een veilig gevoel  Kiss
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Juni 03, 2008, 21:20:49 »

cijfers!!!!!! Van het Centraal Bureau voor de Statistiek:


* verkeersdoden.JPG (51.15 KB, 807x346 - bekeken 515 keer.)
Gelogd

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25419 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10034 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 43839 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33649 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10834 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!