Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 08:28:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verplichte vermogensbegrenzer op motoren  (gelezen 38245 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 03, 2008, 21:37:07 »

tsja dat zijn cijfers: deze stelling klopt dus niet:

Een stijgende trent aan dodelijke motorongevallen in een dalende trent van verkeersongevallen is niet acceptabel en NIEMANDS meug.

betekent simpelweg dat motorrijders net zo goed "meedalen' in de aantallen verkeersdoden..... dat houdt in dat de overheid zijn pijlen richt op het verkeerde doel. Dat moet dus de fietser en de automobilist zijn.

(ik realiseer me de verhouding motoren-auto's: maar het is inherent aan de aard van het motorrijden dat een ongeval sneller resulteert in letsel of overlijden dan autorijden.)
« Laatste verandering: Juni 03, 2008, 21:55:26 door zeeslot » Gelogd
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Juni 03, 2008, 21:54:32 »

Procentueel ben je nog slechter af als voetganger...

lekker op de appie blijven  Grin Grin
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Juni 03, 2008, 22:20:29 »

...en dan nog even want mij betreft ter afsluiting twee stukjes recente geschiedenis, zoek eens op youtube onder de cultfiguur ´prince noir´ en zijn volgeling ´ghost rider´.
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Juni 03, 2008, 22:22:51 »

...en dan nog even want mij betreft ter afsluiting twee stukjes recente geschiedenis, zoek eens op youtube onder de cultfiguur ´prince noir´ en zijn volgeling ´ghost rider´.
Hee das een kort stukje tekst voor jou doen.  Grin  Grin  Grin

Vincent

PS Prince noir hmm ga gelijk ff kijken.
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Juni 03, 2008, 22:31:30 »

Jij ook met je paarden  Grin http://nl.youtube.com/watch?v=dzhBKNwYmf8  Grin

Vincent
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Juni 03, 2008, 22:45:00 »

neigen jullie wel eens naar het kopen van een chopper.............alleen al ivm de veiligheid van je rijbewijs ?

Ik hoor steeds meer verhalen van mensen die of stoppen met openbaar motorrijden of iets traags kopen en bv een circuitfiets erbij !
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: Juni 04, 2008, 06:54:59 »

Ik heb heel wat verschrikkelijke aanrijdingen meegemaakt, maar nog nooit 1 waarbij vermogen een rol speelde, maar snelheid/anticiperen (motorrijder) en kijken/voorrangverlenen(automobilist). 30 km/u boven toegestane snelheid haal ik zelfs met mijn fiets, dus daar heb je geen vermogen voor nodig. EU s#cks met hun regeltjes.

Ik ben een avondje niet op het forum en mis weer een geweldige duscussie met onze ``schrijver``Peter 

Ik heb nou geen zin meer om eraan deel te nemen, daar heel veel al besproken is.

Ik wil alleen dit zeggen, want ik ben kort van stof:
Rij defensief/rustig waar het zeker gewenst is en blazen met dat ding, waar het echt verantwoordelijk is in naar jouw mening 

Timmey rijdt in de stad onder te max snelheid met vinger aan de remhendel. Nee hor tis niet zo erg, maar trek dat ding hier nou niet open. Op mijn "plekjes" gaan die gaskleppen helemaal open   


Wilde onderstaande toch ff kwijt, want ik heb de beste kerel een paar keer ontmoet:
Van MF K van NH is op 30 mei bij mij in de buurt een kerel met zijn R1 gecrashed. Man van 32 met voor hem nieuwe R1 rijdt met hoge snelheid over provinciale weg waar je 80 mag, dubbele doorgetrokkenstreep overschrijden door vrachtwagen in te halen. Crashed en komt met hoofd en rug tegen de vangrail aan. Ligt met gekneusde hersenen en vermoedelijk een blijvende dwarslaesie in het ziekenhuis en wordt in coma gehouden.


DENK GOED NA MET WAT JE DOET OF WAT JE GAAT DOEN 
« Laatste verandering: Juni 04, 2008, 07:03:53 door Timfiz » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #37 Gepost op: Juni 04, 2008, 08:27:05 »

...en dan nog even want mij betreft ter afsluiting twee stukjes recente geschiedenis, zoek eens op youtube onder de cultfiguur ´prince noir´ en zijn volgeling ´ghost rider´.

tja... maar zulke idioten hou je toch... hetzij op de een motor, hetzij in een auto.
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Juni 04, 2008, 08:39:48 »

betekent simpelweg dat motorrijders net zo goed "meedalen' in de aantallen verkeersdoden.....

Nee, het absolute AANTAL stijgt, als in MEER dode motorrijders. Hier in Spanje >100 in 4 maanden, de wĂ­ntermaanden! doch het is een europees probleem.

Zelfs inclusief meer dode motorrijders vallen er in totaal minder slachtoffers. Relatief dus nog een veel grotere stijging; het percentage dode motorrijders onder de verkeersslachtoffers stijgt dus dramatisch. Eind maart in een extreem weekeinde bijna de helft! Als je dat afzet tegen hoe weinig er in % op de weg rijden is het echt verontrustend.

peter

Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Juni 04, 2008, 08:43:58 »

neigen jullie wel eens naar het kopen van een chopper.............alleen al ivm de veiligheid van je rijbewijs ?

Ik hoor steeds meer verhalen van mensen die of stoppen met openbaar motorrijden of iets traags kopen en bv een circuitfiets erbij !

Geen wereldvreemde idee dat.
Zonder een ander in gevaar te brengen en zonder achtervolgingswaanzin lekker sturen. Zowel snel op het circuit als op de straat.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #40 Gepost op: Juni 04, 2008, 08:44:13 »

in spanje misschien... de nederlandse cijfers zijn zeker niet verkeerd. Het totaal aantal verkeersdoden daalt, het totaal aantal verkeersdoden op de motorfiets daalt. Alleen daalt de laatste groep minder hard dan het totaal aantal.

Nogmaals... dit zijn de Nederlandse cijfers.

Dan moet er maar een vermogensbegrenzing in Spanje komen  
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: Juni 04, 2008, 08:52:26 »

in spanje misschien... de nederlandse cijfers zijn zeker niet verkeerd. Het totaal aantal verkeersdoden daalt, het totaal aantal verkeersdoden op de motorfiets daalt. Alleen daalt de laatste groep minder hard dan het totaal aantal.

Nogmaals... dit zijn de Nederlandse cijfers.

Dan moet er maar een vermogensbegrenzing in Spanje komen  

Het topic gaat over een europees onderzoek naar een europees probleem. Dat probleem is reëel. Ook voor NL-motorrijders die wel eens over de grens komen.

Trouwens beetje raar in mijn ogen dat jij het niet verkeerd vindt dat het aantal dode motorrijders in NL minder snel daalt. Ik vind dat wel verkeerd.
Ik begrijp niet waarom je dat ´normaal´ zou moeten vinden. Omdat motorrijden nu eenmaal gevaarlijk is? Dat is net de maffe dooddoener waar belangengroepen al zo lang als ik me herinner tegen moeten opboksen. Motorrijden hoort NIET gevaarlijker te zijn!
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #42 Gepost op: Juni 04, 2008, 09:01:01 »

ik vind dat inderdaad niet raar.

Waarom? Twee duidelijke redenen:
- een motorrijder heeft bij een ongeval geen kreukelzone/ airbags etc. De kans op letsel/overlijden bij een ongeval is daarmee per definitie groter dan bij een auto.
- een motorrijder wordt vaak 'over het hoofd gezien', ongeacht de gereden snelheid, zelfs motoragenten worden aangereden. Dat kun je niet ondervangen met een vermogensbeperking van een motorfiets.

Dan kun je net zo goed van alle bejaarden hun rijbewijs PREVENTIEF innemen! Ik rij dagelijk op en neer naar mijn werk en deze groep mensen bezorgen veel overlast. Ze kijken (of zien!) slecht, ze houden het verkeer op wat resulteert in  gevaarlijke inhaalacties van anderen en nog erger... ze realiseren zich dat vaak niet!

Begrijp me niet verkeerd, elke verkeersdode is er Ă©Ă©n teveel, maar mijns insziens wordt de oorzaak met een vermogensbeperking niet weggenomen.
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Juni 04, 2008, 09:10:59 »

ik zie dat veel van ons tegen een vermogensbeperking zijn , kan ik helemaal in komen
maar denk zelf dat van alle mensen die een supersport rijden nog niet de helft het volle
potentieel van het ding gebruiken of kunnen gebruiken door onkunde ik zet mij zelf ook
nog in deze groep , kijk gas geven kan iedere idioot is een kwestie van draaien met de rechterpols
maar dat wil niet zeggen dat je de motor onder controlle hebt , dus waarom dan niet een
verplichting om bijvoorbeeld eerst een vervolg cursus (toms)te doen voordat je er eentje
mag kopen zie het als een vervolg op het 25kw rijbewijs daar was iedereen in het begin ook
niet over te spreken maar het werkt wel 
Gelogd

if it runs , race it
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #44 Gepost op: Juni 04, 2008, 09:17:08 »

ik vind dat inderdaad niet raar.

Waarom? Twee duidelijke redenen:
- een motorrijder heeft bij een ongeval geen kreukelzone/ airbags etc. De kans op letsel/overlijden bij een ongeval is daarmee per definitie groter dan bij een auto.
- een motorrijder wordt vaak 'over het hoofd gezien', ongeacht de gereden snelheid, zelfs motoragenten worden aangereden. Dat kun je niet ondervangen met een vermogensbeperking van een motorfiets.

Zelfs in het wegontwerp wordt in zelden tot geen rekening gehouden met de motorrijder
Lichtmasten in de buitenbochten, in elke bocht waar een auto er misschien naast zou kunenn komen een vangrail zetten enz enz
Gelogd

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25453 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 43886 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33681 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10862 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!